Google Ads - co to

Google Ads – co to?

Zewsząd słyszysz “Zainwestuj w Google Ads”. “Co to właściwie jest?” – zastanawiasz się. Już wyjaśniamy! 😉

Czym jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google Adwords) to jedno z najbardziej popularnych i największych narzędzi reklamowych online. Platforma należy do Google’a, czyli wyszukiwarki, z której korzysta potężna większość (według danych z marca 2024 blisko 96%) polskich internautów. Ten technologiczny gigant ma w swoich szeregach takie produkty jak Gmail czy Youtube. Dzięki temu Google może zaoferować reklamodawcom działania, których w zasadzie nie ma żadna inna platforma.

Możliwości jest na tyle dużo, że (prawie) każda marka znajdzie coś dla siebie. Dlaczego prawie? Otóż istnieją zasady, które określają, czego nie wolno reklamować w Google. Warto też zwrócić uwagę na to, w jaki sposób muszą być zredagowane treści reklam.

Dzięki Google Ads możesz zaplanować działania zasięgowe, wizerunkowe, ale też typowo sprzedażowe. Do wyboru masz też różne cele kampanii (w tym wizyty w punktach stacjonarnych), miejsca wyświetlania (wyszukiwarka, skrzynka Gmailowa, Youtube, aplikacje, witryny należące do sieci reklamowej Google) czy rodzaje reklam.

Rodzaje reklam w Google Ads

Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania

Są to reklamy wyświetlane na samej górze wyników wyszukiwania Google oraz na dole strony wyników. Mają one formę tekstową i składają się z nagłówka, opisu oraz linku. Wyglądają jak standardowe wyniki wyszukiwania odpowiadające na hasło wpisane przez użytkownika.

Reklamy graficzne

Wyświetlają się nie tylko w samej wyszukiwarce (po prawej stronie), po wpisaniu przez użytkownika konkretnego hasła, ale też w sieci reklamowej Google. Do sieci należą witryny współpracujące z marką. Reklamy mogą mieć różne rozmiary i formaty. Ważne, żeby były atrakcyjne wizualnie i przyciągały wzrok. Ta forma reklamy dobrze sprawdza się np. w remarketingu

Reklama Youtube

Może być wyświetlane po prostu w serwisie, np. między propozycjami filmów, ale też przed, po lub w trakcie odtwarzania wideo na YouTube. Niektóre z nich to reklamy niemożliwe do pominięcia (trwają do 15 sekund, a model ich rozliczenia to liczba wyświetleń). Taka opcja może wydać się kusząca – użytkownik jest zmuszony zobaczyć reklamę w całości. Ale warto pamiętać, że tu nie ma miejsca na przypadkowe wideo. Musisz mieć pewność, że jest ono na tyle atrakcyjne, że odbiorca obejrzy je z ciekawością, a nie z irytacją.

Reklamy produktowe

To idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Użytkownik widzi w wyszukiwarce to, czego potrzebuje: zdjęcie produktu, cenę i nazwę sklepu, a kliknięcie przekierowuje go bezpośrednio do konkretnego artykułu.

Kampania Gmail

Taka reklama przypomina standardową wiadomość w skrzynce odbiorczej. Wyświetla się na górze listy i oznaczona jest jako sponsorowana. W takiej kampanii kluczowy jest intrygujący, ale treściwy tytuł maila. Użytkownicy darmowych skrzynek codziennie dostają tony spamu, więc często jedynie skanują wzrokiem tematy wiadomości. Tytuł musi być na tyle interesujący, żeby nie tylko przyciągnął uwagę, ale też skłonił do otwarcia wiadomości.

Jak działa Google Ads?

Kampanie (nie tylko Google, ale też np. na Facebooku) działają na zasadach aukcji. Ty i Twoja konkurencja, chcąca pokazać się tej samej grupie odbiorców, rywalizujecie o jak najlepszą widoczność reklam. Czyli na przykład o pierwsze miejsce w wyszukiwarce. Wygrywa ten, kto da wyższą stawkę. To wyjaśnia, dlaczego odpowiedź na pytanie “ile kosztuje reklama Google Ads” zawsze będzie brzmieć “to zależy” 😉 Na koszt pojedynczego wyniku, np. wyświetlenia, wpływa m.in. liczba reklamodawców, a więc pośrednio też sezon, pora roku, trendy sprzedażowe.

Google Ads to rozbudowane narzędzie i warto zainwestować w ten rodzaj kampanii (tu wyjaśniamy dlaczego). Platforma daje ogromne możliwości zbudowania działań jak najbardziej odpowiadających na potrzeby konkretnej marki. Możesz dostosować m.in. cel reklamowy, budżet, miejsce wyświetlania, słowa kluczowe lub tematykę stron w sieci reklamowej, rodzaj przekazu, charakterystykę grupy odbiorców. W ramach jednej kampanii opublikujesz też różne reklamy, które np. będą się rotowały, aby uniknąć znużenia odbiorców. W każdej z nich możesz umieścić spersonalizowany link prowadzący do strony, aby wiedzieć, która z nich dostarczyła Ci odbiorców.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w realizacji kampanii Google Ads – wiesz, gdzie nas szukać* 😉

*O tu.