Na grafice widać zegarek, który nawiązuje do tematu wpisu: Czym jest RTM? Treść napisu to: Czym jest real-time marketing? Czyli dlaczego warto w swojej komunikacji nawiązywać do bieżących wydarzeń

Czym jest RTM (real-time marketing)?

Dostępność ogromnej liczby mediów i źródeł informacji powoduje, że szybka reakcja na wydarzenia to obecnie dla wielu marek być albo nie być. Błyskotliwa odpowiedź na to, co dzieje się w świecie (niekoniecznie w Twojej branży) może zapewnić Ci uwagę odbiorców na dłuższy czas. Dlatego warto wiedzieć, czym jest RTM.

O RTM w skrócie

Jeśli zależy Ci na skutecznym promowaniu swojej marki, musisz wiedzieć, czym jest RTM (real-time marketing, marketing czasu rzeczywistego). To nic innego niż nawiązywanie w swojej marketingowej komunikacji do bieżących wydarzeń. Mogą one dotyczyć wszystkiego – świata sportu, sztuki, filmu, polityki – byle było to coś, o czym jest głośno i co jest szeroko komentowane.

Taki typ komunikacji oczywiście najłatwiej prowadzić w mediach społecznościowych. Post można wrzucić niemal natychmiast. A dodatkową korzyścią jest interakcja z odbiorcami, którzy na niego reagują.

O czym pamiętać?

Można stwierdzić, że w RTM liczy się refleks. Owszem, ale pewne wydarzenia można przewidzieć i wcześniej przygotować sobie odpowiednią reakcję. Taką strategię warto przyjąć zwłaszcza gdy zaczynasz swoją przygodę z RTM. Dzięki temu komunikacja będzie przemyślana. Unikniesz nerwowego publikowania w ostatniej chwili czegokolwiek, byleby tylko coś opublikować. Przykład? Finał Mistrzostw Świata, w którym udział biorą dwie drużyny: X i Y. Przygotuj wcześniej dwa posty, które będą odpowiadać na dwa różne scenariusze. Wystarczy, że w odpowiedniej chwili opublikujesz ten, który będzie zgodny z wynikiem.

Kluczowe jest monitorowanie tego, co dzieje się aktualnie na świecie. Warto też postarać się o to, aby przekaz był prosty, ale błyskotliwy i zabawny. Możesz oprzeć go na grze słownej lub nietypowej grafice. Odbiorcy doceniają takie treści, chętnie się nimi dzielą. A dzięki temu wzrasta świadomość marki i sentyment do niej. Jeśli uda Ci się przy okazji nawiązać do swojej oferty (oczywiście w sposób całkowicie naturalny i subtelny), to możesz zapewnić sobie świetną reklamę.

Jeśli chcesz podejrzeć, jak komunikację opartą na real-time marketingu prowadzą wielkie marki, to podpowiadamy, że świetnie radzą sobie z tym Ikea, Żywiec, Lidl, InPost czy x-kom.