Na zdjęciu widać roślinę, która symbolizuje wiecznie żywą treść. Na napisie widać pytanie: treści wiecznie żywe - czym jest evergreen content?

Treści wiecznie żywe – czym jest evergreen content?

W działaniach marketingowych warto skupiać się nie tylko na tym, co aktualne jest w danym momencie, ale też na treściach ponadczasowych. Takie wiecznie żywe (a właściwie dosłownie wiecznie zielone) przekazy to evergreen content.

Czym jest evergreen content?

Można powiedzieć, że pod pewnymi względami jest to przeciwieństwo real time marketingu, o którym pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów. Charakterystyczne dla treści RTM jest to, że szybko przestają być aktualne. A treści evergreen są wiecznie żywe. Nie opierają się też na sezonowości i nie nawiązują do tego, o czym jest głośno w danym momencie. Nieważne kiedy je opublikujesz, będzie to dobry czas. Nie będą więc nimi artykuły na temat tego, jak dobrać odpowiednie bikini czy co kupić teściowej na święta 😉

O czym pisać?

W tego typu treściach możesz umieszczać np. poradniki czy słownik pojęć z Twojej branży. Mogą to być też odpowiedzi na najczęstsze pytania albo opowieść o tym, jak wygląda Twoja praca czy case study (opis konkretnego przypadku z Twojego branżowego doświadczenia). Publikuj je na stronie (na blogu) lub w mediach społecznościowych.

Evergreen content ma jeden zasadniczy plus – może być wielokrotnie udostępniany lub promowany i cieszyć się pozytywnym odbiorem wśród klientów czy czytelników. A jeśli jest dobry jakościowo, popularny i wyczerpujący, może wpływać na zasięg, wyświetlenia lub pozycję strony czy profilu.

Kolejna zaleta takich wpisów? Możliwość zamieszczania ich jako “zapchajdziury”. W każdym biznesie jest taki czas w roku, który jest nieco spokojniejszy. Trudno wtedy o wpisy sezonowe czy sprzedażowe. Nie dzieje się nic nowego, więc nie ma możliwości pisania newsów, zestawień trendów itp. Warto wtedy publikować właśnie takie “wiecznie żywe” treści, aby profil czy blog nie stał się martwy 😉

Na koniec podkreślmy, że jest jedna ważna rzecz, o której musisz pamiętać. Treść evergreenowa musi odpowiadać na jakiś popularny temat, pożądany przez odbiorców. Dzięki temu masz większą szansę, że taki wpis będzie pracował na Twoje zasięgi jeszcze długo po jego publikacji.