Na zdjęciu znajduje się breloczek w kształcie roweru, który symbolizuje temat wpisu: dlaczego klienci uciekają z mojej strony?

Gdy zastanawiasz się: Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?

Ściągnięcie odbiorców na stronę internetową to już połowa sukcesu. Teraz wystarczy ich już tylko na niej zatrzymać… Czasem to zadanie okazuje się trudniejsze niż się wydawało. Jeśli zastanawiasz się: “Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?”, sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów.

Nieresponsywna strona – częsta odpowiedź na pytanie “Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?”

Strona nieresponsywna to taka, która nie jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Nie da się ukryć, że większość osób korzysta z internetu na telefonie. Jeśli nie zadbasz o to, aby użytkownik Twojej witryny mógł łatwo przeglądać ją w wersji mobilnej, ryzykujesz, że się zirytuje i szybko z niej ucieknie.

“Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?” Bo testujesz ich cierpliwość

Kolejny problem to zbyt długo ładująca się strona. Powszechnie uważa się, że “zbyt długo” oznacza powyżej dwóch sekund. Przyczyną mogą być np. zbyt ciężkie grafiki. Jeśli chcesz sprawdzić szybkość swojej witryny i uzyskać wskazówki, co w niej poprawić, zajrzyj do tego wpisu. Sprawdzianem dla cierpliwości użytkownika są też strony naładowane reklamami, szczególnie takimi wyskakującymi.

Brak aktualizacji i ważnych informacji

Użytkownik wchodzi na Twoją stronę po to, aby uzyskać konkretną informację, np. na temat godzin otwarcia sklepu. Najważniejsze dane, które dotyczą Twojej działalności, muszą być łatwo dostępne i oczywiście aktualne. Publikuj też newsy, pisz o nowościach. Dzięki temu odbiorcy będą widzieć, że nie tylko strona, ale i Twój biznes żyją. Jeśli nie będzie miał takiej pewności, może nie tylko szybko uciec z Twojej witryny, ale też w ogóle zrezygnować ze skorzystania z oferty.

Chaos

Im prościej, tym lepiej – tą zasadą możesz kierować się przy projektowaniu i zarządzaniu stroną internetową. Nawigacja i mapa witryny powinny być proste, nieprzekombinowane i intuicyjne. Pilnuj, aby w treści, które publikujesz, nie wdarł się bałagan.

Strona mało atrakcyjna wizualnie

Znasz takie powiedzenie, że jemy oczami? Oczami również kupujemy. Ta zasada dotyczy też tego, czy użytkownik chętnie korzysta ze strony, na której się znalazł. Witryna przyjemna dla oka, skupiająca wzrok powoduje, że aż chce się na niej pozostać. Pamiętaj nie tylko o aktualizacji treści – strona potrzebuje czasem również graficznego odświeżenia. Do tego unikaj drażniących kolorów, dbaj o jakość zdjęć i ciekawe elementy przyciągające uwagę – w ten sposób zwiększyć szansę na to, że dla odbiorcy przebywanie na Twojej stronie będzie czystą przyjemnością.