Na grafice widać lampkę, która symbolizuje prześwietlanie zasad Google Ads. Wpis dotyczy tego, czego nie wolno w Google Ads

Czego nie wolno w Google Ads?

Możliwości, które dają kampanie online, są bardzo kuszące. Dzięki nim mamy szansę dotrzeć do ściśle określonej grupy, na bieżąco sprawdzać i optymalizować ustawienia reklam oraz reklamować prawie wszystko. No właśnie – prawie. Planując kampanie internetowe, trzeba liczyć się z pewnymi zakazami i obostrzeniami. Z tego artykułu dowiesz się, czego nie wolno w Google Ads.

Słowo wstępu

Zasady prowadzenia kampanii Google Ads podzielone są na 4 obszary: niedozwolone treści, niedozwolone praktyki, treści i funkcje podlegające ograniczeniom oraz wymagania redakcyjne i techniczne.

W tym wpisie skupimy się na dwóch pierwszych zasadach, które wyjaśniają, co jest zakazane w kampaniach Google. Zignorowanie ich może skończyć się banem na koncie reklamowym albo nawet jego zamknięciem.

Czego nie wolno w Google Ads – niedozwolone treści

Pierwszy obszar określa, czego nie wolno reklamować:
– podróbek produktów, które naśladują te oryginalne (mają np. to samo lub bardzo podobne logo),
– produktów i usług niebezpiecznych (takich jak narkotyki, broń, fajerwerki, artykuły tytoniowe),
– czegoś, co ułatwia nieuczciwe działania (np. oprogramowania hakerskie czy fałszywe dokumenty),
– treści nieodpowiednich i obraźliwych albo zachęcających do popełnienia przestępstwa (np. przemoc czy dyskryminacja, samookaleczanie, handel zwierzętami i roślinami zagrożonych gatunków).

Google Ads – niedozwolone praktyki

Druga zasada odnosi się do zabronionego sposobu postępowania. Nie wolno między innymi:
– stosować metod, dzięki którym można obejść te zasady,
– korzystać z “maskowania” albo innych technologii, które ukrywają prawdziwą stronę docelową,
– reklamować witryn, których jedynym celem jest wyświetlanie reklam albo przekierowanie użytkowników na inne strony,
– zbierać i wykorzystywać danych (a jeśli stosuje się personalizację w reklamach, to trzeba stosować się do zasad opisanych tutaj; warto zwrócić uwagę na to, że nie można nawet sugerować, że znamy np. sytuację finansową odbiorcy)
– wprowadzać użytkowników w błąd (np. nie informować o płatnościach albo podawać się za inną firmę)

Niebawem opublikujemy wpis, w którym wyjaśnimy, jakie produkty i działania podlegają pewnym ograniczeniom w kampaniach Google Ads, ale nie ma zakazu ich reklamowania.