Na grafice widać wideorejestrator, który symbolizuje rejestrowanie danych, co robią również algorytmy. Artykuł odpowiada na pytanie, czym jest remarketing, w którym można zastosować te dane.

Czym jest remarketing?

Różnego rodzaju narzędzia dają nam możliwość przeanalizowania tego, kto odwiedził naszą stronę, ile czasu na niej spędził i jakie wykonał kroki. My mamy zazwyczaj dostęp do danych zbiorczych i statystyk, ale roboty i algorytmy potrafią zidentyfikować taką osobę w przestrzeni wirtualnej. Warto to wykorzystać. Wyjaśniamy, czym jest remarketing.

Kilka słów wyjaśnienia

Mówiąc najprościej, remarketing to działania marketingowe kierowane do osób, które już miały kontakt z naszą reklamą, fanpagem lub stroną internetową. Możliwość tworzenia takich kampanii dają m.in. Facebook Ads i Google Ads.

Algorytmy tych platform zbierają różne informacje na temat użytkowników. Są to dane demograficzne, dane dotyczące zainteresowań, ale też informacje o miejscach odwiedzonych w internecie. Dzięki temu możemy tworzyć konkretne grupy odbiorców – np. osoby, które odwiedziły nasz profil, czy osoby, które wykonały jakąś akcję wobec treści. Oczywiście nie dostajemy danych osobowych “do ręki”. Określamy jedynie, jaki segment użytkowników chcemy utworzyć, a dalszą robotę robią roboty 😉

Remarketing daje możliwość przypomnienia się odbiorcom i zachęcenia ich do ponownych odwiedzin. Możemy użytkowników podzielić na konkretne segmenty i kierować do nich sprofilowane reklamy. Remarketing to jeden z mechanizmów, który stosuje się w przypadku lejka sprzedażowego.

Wiemy już, czym jest remarketing. I co dalej?

Jak to może działać, wyjaśnimy na przykładzie. Załóżmy, że chcesz zachęcić osoby, które przeglądały produkty na Twojej stronie, ale niczego nie kupiły, do ponownych odwiedzin i zakupu.

Tworzysz dwie grupy odbiorców: odwiedzających podstronę produktową oraz osoby, które sfinalizowały zakup. Następnie planujesz kampanię, którą kierujesz do osób z pierwszej grupy, ale wykluczasz osoby z drugiej. Taką reklamę warto spersonalizować. Możesz na przykład podziękować za przejrzenie konkretnych produktów i zaoferować specjalny rabat, aby zachęcić do zakupów. Takie przypomnienie się i dodatkowa zachęta może sprawić, że potencjalny klient stanie się klientem rzeczywistym 😉

Możliwości jest wiele – kolejna z nich to kierowanie reklam do osób, które zrobiły u Ciebie zakupy. Taka opcja sprawdzi się w przypadku produktów, które kupuje się regularnie. Jeśli na przykład sprzedajesz soczewki kontaktowe, możesz skierować reklamę do osób, które zrobiły zapas na trzy miesiące, chwilę przed upływem tego terminu.