Na grafice umieszczony jest notatnik i długopis, które odwołują się do tematu: social media - przydatne narzędzia w zarządzaniu. Napis głosi: Niezbędnik w prowadzeniu biznesu i social mediów.

Social media – przydatne narzędzia

Porządek w działaniach to jeden z kluczy do sukcesu w prowadzeniu biznesu. Żeby mieć większą kontrolę nad tym, co robimy, warto korzystać z przeznaczonych do tego aplikacji i stron. Ta zasada sprawdza się szczególnie w przypadku social media – przydatne narzędzia to nieocenione wsparcie. Łapcie listę kilku podstawowych narzędzi, które pomogą w zarządzaniu pracą.

Trello

Trello to tablica zadań w wersji online. W najprostszej wersji ustalasz trzy listy: rzeczy “do zrobienia”, “w trakcie” i “gotowe”. Poza tym działania możesz organizować tak, jak chcesz – przydzielać je do konkretnych członków zespołu, oznaczać ich etap realizacji, określać deadline. Dzięki Trello czarno na białym widać, jakie zadania są do wykonania, kto jest za nie odpowiedzialny i ile ma na to czasu. Do wyboru jest kilka opcji cenowych narzędzia, w tym bezpłatna.

Canva

Canva jest nieocenionym narzędziem przy prowadzeniu mediów społecznościowych, bloga, strony… Słowem – wszystkiego, gdzie przydaje się grafika. Daje możliwość stworzenia obrazu o dowolnym rozmiarze (a nawet podpowiada, jakie wymiary są odpowiednie do jakiego social media). Oprócz tego można m.in. korzystać z gotowych szablonów, zdjęć, ilustracji, wstawiać napisy czy swoje logo… Za pomocą Canvy stworzysz grafiki statyczne i ruchome filmy (mp4 i gif). Do wyboru jest wersja bezpłatna (a i tak bogata w funkcje) i płatna.

Business Suite

Business Suite to aplikacja od Mety, która pozwala na zarządzanie należącymi do niej social mediami (Facebook i Instagram). Dzięki apce widzisz w jednym miejscu wszystkie profile, do których masz dostęp, możesz odpowiadać na wiadomości i komentarze (a dodatkowo dostajesz powiadomienia, że pojawiły się nowe). Znajdują się tam też opublikowane i zaplanowane posty z możliwością ich edytowania i dodania kolejnych.

Buffer

Nie wszystkie media społecznościowe mają swoje narzędzia do planowania treści (np. LinkedIn). Z pomocą przychodzi Buffer. Dzięki niemu można podłączyć konta i planować posty m.in. na Twittera czy Tik Toka. Tu też masz do wyboru opcję bezpłatną i płatną.

Bitly

Na pewno czasem zdarza się, że w swoich wpisach odsyłasz odbiorców np. na swoją stronę internetową czy bloga i robisz to za pomocą linku. Niektóre z nich mogą wyglądać bardzo chaotycznie, bo np. są zbyt długie po dodaniu UTM (w tym wpisie pisaliśmy o tym, czym są UTMy). Żeby uporządkować taki link, warto go skrócić. Można to zrobić właśnie za pomocą Bitly.