Tarcza do rzutek z wbitą w sam środek rzutką; nawiązanie do tematu strategie retargetingowe

Strategie retargetingowe, które przyciągają klientów

Retargeting to sposób na to, aby przypomnieć o sobie użytkownikowi, który był na Twojej stronie, ale nie wykonał działania, na którym Ci zależy. Taka kampania to okazja do zwiększenia świadomości marki, ale też szansa na “uratowanie” potencjalnej konwersji. Skuteczne strategie retargetingowe mogą znacząco zwiększyć efektywność działań marketingowych.

Retargeting – co to?

Retargeting to ponowne dotarcie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie wykonały działania, na którym Ci zależy. To jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – zwiększa szansę na konwersję, np. zakup. 

Pojęciem o zbliżonym znaczeniu jest remarketing, bywają one stosowane zamiennie. Ale jest między nimi subtelna różnica. Oba działania mają na celu przypomnieć osobom, które miały już styczność z kanałami marki, o jej istnieniu i zachęcić do podjęcia jakiejś akcji. Przy czym remarketing skupia się na kontakcie z tymi odbiorcami, którzy już dokonali konwersji, a retargeting celuje w tych, którzy tego nie zrobili.

Remarketing a retargeting

W przypadku remarketingu masz szersze pole do manewru, ponieważ bazujesz na większej ilości danych. Na przykład możesz kierować mailing do klientów, którzy po zakupie w Twoim sklepie wyrazili zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych. W retargetingu korzysta się z opcji oferowanych przez platformy reklamowe, np. Mety czy Google’a.

Retargeting to świetny sposób nie tylko na zwiększenie sprzedaży i “uratowanie” konwersji, która nie doszła do skutku. Dzięki niemu budujesz też świadomość marki, wzmacniasz relację z (potencjalnym) klientem i przypominasz mu o produktach lub usługach, którymi był zainteresowany, ale z jakichś powodów się na nie nie zdecydował. W kierowanej do niego reklamie możesz na przykład zachęcić go do kontaktu w celu rozwiania wątpliwości i ułatwienia podjęcia decyzji.

Skuteczne strategie retargetingowe

Przemyślana strategia retargetingowa może zwiększyć efektywność Twoich działań marketingowych. To narzędzie daje Ci sporo możliwości.

Segmentacja użytkowników i personalizacja reklam

Odbiorców możesz pogrupować według jakiejś cechy albo personalizować przekazy w zależności od tego, jaki produkt oglądała dana osoba. W pierwszym przypadku segmentacja pozwala dostosować reklamy na podstawie zachowań użytkowników na stronie, ich zainteresowań, lokalizacji geograficznej itp. Na przykład, jeśli osoba dodawała produkty do koszyka, ale nie dokonała zakupu, możesz wyświetlić jej kampanię zachęcającą do powrotu i sfinalizowania transakcji. Personalizacja z kolei daje Ci możliwość wyświetlania odbiorcom reklam zawierających produkty, które oglądali wcześniej na Twojej stronie.

Korzystanie z dynamicznych kampanii produktowych

Zarówno Meta Ads, jak i Google Ads pozwalają zaplanować dynamiczne kampanie produktowe. Użytkownikom automatycznie wyświetlane są produkty, które oglądali wcześniej na Twojej stronie. Dzięki temu możesz przypomnieć o sobie odbiorcom i zachęcić ich do dokonania zakupu. Dynamiczne reklamy produktowe mogą generować znacznie wyższe wskaźniki konwersji niż tradycyjne reklamy.

Testuj i optymalizuj przekazy

Aby zwiększyć skuteczność kampanii retargetingowych, testuj różne formy i treści reklam. Przygotuj też kilka wersji przekazu i rotuj je, żeby nie znużyć odbiorcy. Platformy reklamowe dają też możliwość ustawienia limitu wyświetlania danej reklamy jednemu użytkownikowi. Warto skorzystać z tej opcji (np. ustawić częstotliwość na raz w tygodniu) – w końcu nie chcesz zirytować go zbytnią nachalnością 😉

Zadbaj o analitykę i poprawne zbieranie danych

W tym przypadku kluczowe są dwie kwestie. Pierwsza z nich to poprawne podłączenie na stronie tagów lub pikseli śledzących pochodzących z danych platform reklamowych. W jednym z naszych wpisów wyjaśnialiśmy, czym jest piksel Facebooka. Drugą ważną sprawą są ciasteczka, czyli cookies. Muszą być one włączone, aby algorytmy wiedziały, kto odwiedził Twoją stronę i co na niej robił.

Retargeting i remarketing to działania, które się uzupełniają. Jeśli zależy Ci na kompleksowym docieraniu do klientów i potencjalnych klientów, korzystaj z obu narzędzi. Dzięki temu Twoi odbiorcy poczują się zaopiekowani, co procentować może zwiększonym sentymentem i lojalnością wobec marki.