Na zdjęciu widać obrożę i rolkę czarnej taśmy klejącej, które symbolizują ograniczenia w reklamach Google Ads

Ograniczenia w reklamach Google Ads

Wiemy już, że o niektórych produktach w reklamach Google Ads mówić nie wolno. Zakaz obejmuje też niektóre reklamowe działania. Warto dowiedzieć się również, co reklamować można, ale tylko pod pewnymi warunkami. Sprawdź, jakie obowiązują ograniczenia w reklamach Google.

Te zasady nie są po to, żeby je łamać

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, czego nie wolno w Google Ads. Teraz skupimy się na drugiej grupie zasad, które obowiązują na tej platformie. Mówią one o tym, jakie treści podlegają ograniczeniom.

Wydaje się, że ograniczenia to coś, co krępuje swobodę działań. Zresztą to pojęcie trudno zrozumieć w inny sposób. Spróbujmy jednak spojrzeć na to z innej strony. Te zasady tak naprawdę podpowiadają nam, jakie przepisy prawne lub kulturowe obowiązują w danym kraju, i pomagają ich przestrzegać. Dzięki temu treści nie docierają do osób, które nie powinny ich oglądać. A my nie musimy zastanawiać się, czy przypadkiem nie robimy czegoś, co narazi nas na kary albo wypadnięcie z wyszukiwarki Google.

Jakie ograniczenia w reklamach Google obowiązują w Polsce?

Google dba o to, żeby, zgodnie z przepisami prawa, treści przeznaczone dla dorosłych trafiały tylko do nich. Dlatego reklamy niektórych kategorii wyświetlane są wyłącznie zalogowanym użytkownikom, którzy zadeklarowali, że mają co najmniej 18 lat.

Oczywiście decydujące są tu ustawienia użytkownika – rozwiązanie nie jest więc idealne, ale Google robi tyle, ile może. Te kategorie to:
– treści o charakterze seksualnym – to m.in. reklamy, w których modele są w erotycznych pozach, są widoczne piersi itp.
– alkohol (także produkty go przypominające, np. piwa bezalkoholowe)
– hazard i gry – zabezpieczeniem jest nie tylko to, że reklama kierowana jest wyłącznie do pełnoletnich użytkowników; dodatkowo reklamodawca musi przejść weryfikację i pobrać certyfikat Google Ads

Istnieje też kilka kategorii reklam, które obowiązują dodatkowe ograniczenia, niezwiązane z wiekiem odbiorcy:
– opieka zdrowotna i leki – zgodnie z obowiązującymi przepisami (o których pisaliśmy w tym artykule) i po weryfikacji reklamodawcy
– treści polityczne – ze względu na wrażliwą tematykę światopoglądową
– usługi finansowe – tu wyznacznikiem jest obowiązujące prawo; w Polsce jest to m.in. konieczność umieszczania nazwy produktu i RRSO w przypadku pożyczek i kredytów

Więcej na temat ograniczeń znajdziesz w poradniku Google.