Na zdjęciu widać kabel, który symbolizuje łączenie się, co nawiązuje do tematu: najpopularniejsze social media w Polsce

Najpopularniejsze social media w Polsce

Które medium społecznościowe jest Waszym ulubionym? Pewnie część z Was stara się podążać z duchem czasu i korzysta z tych najnowszych. Inni z kolei preferują klasykę i stare, sprawdzone kanały. Tak naprawdę każde social medium rządzi się swoimi prawami i ma swoją specyfikę. Choć co jakiś czas pojawiają się głosy, że któreś z nich “się kończy”, to te, które towarzyszą nam od lat, wciąż mają się dobrze. Sprawdźcie, które z nich to najpopularniejsze social media w Polsce.

Najpopularniejsze social media

Okazuje się, że Polacy lubią to, co znane. Niedawno opublikowany raport Digital Poland 2023 pokazał, że w Polsce to wciąż Facebook cieszy się największym powodzeniem. I generalnie spółka Meta pozostawia swoją konkurencję w tyle. Tuż za Facebookiem ulokowały się Messenger i Instagram. Sytuacja wygląda podobnie, jeśli wziąć pod uwagę procentową liczbę użytkowników tych kanałów spośród wszystkich internautów. O naszym sentymencie też świadczy to, że ponad 9% użytkowników internetu korzysta z Gadu-Gadu 😉

Ale to nie znaczy, że nie interesujemy się nowościami. TikTok, czyli jedno z najświeższych social mediów, zanotował wzrost użytkowników – o ponad 30%.

Warto być w social mediach

Choć większość osób przyznaje, że media społecznościowe służą im do kontaktu ze znajomymi, to trzeba przyznać, że to wyjątkowe miejsce do promowania swojej marki. Żaden inny kanał nie daje takich możliwości: docierania do określonej grupy odbiorców (sprawdź, jak wyznaczyć grupę docelową kampanii), rotowania wersji reklam i ustalania celów, na jakich nam zależy. O ich potencjale świadczą też statystyki opublikowane w raporcie:

  • Z social mediów korzysta w Polsce 27,5 miliona osób
  • Na przeglądaniu mediów społecznościowych spędzamy średnio dwie godziny dziennie
  • Prawie 30% użytkowników korzysta z nich, aby szukać i kupować różne produkty
  • Ponad 67% internautów szuka informacji o produkcie lub marce w mediach społecznościowych

Wniosek jest jeden – warto, aby firma była obecna w mediach społecznościowych. I to nie tylko ze względu na kwestie wizerunkowe, ale też sprzedażowe.

Cały raport dostępny jest tutaj.