Szybkość strony jest kluczowa, jeśli w reklamach kierujesz odbiorców na swoją www. Nikt z nas nie lubi przecież czekać aż witryna się załaduje…
Zastanawiasz się pewnie, jak możesz się upewnić, że wszystko jest ok? Spieszymy z pomocą i przedstawiamy 5 narzędzi, dzięki którym sprawdzisz to szybko, łatwo, samodzielnie, a co najważniejsze – za darmo!
Sprawdź szybkość strony dzięki Google
PageSpeed Insights to narzędzie Google, które podpowie Ci też, jak zoptymalizować stronę:
https://pagespeed.web.dev/
Nie zapomnij o urządzeniach mobilnych!
Test my site to również dzieło Google, ale skupiające się bardziej na szybkości i optymalizacji strony na urządzeniach mobilnych. Możesz sprawdzić wyniki dla różnych krajów i technologii, a nawet zobaczyć, jak wypadasz na tle konkurencji
https://testmysite.io/
Dla tych, którzy lubią czytelne dane
WebPageTest spodoba się miłośnikom tabelek i porządku w danych wyniki analizy i wskazówki przedstawione są w formie wykresów i zrzutów ekranu. Dane dzielą się na kilka kategorii, a w każdej z nich strona otrzymuje ocenę
https://www.webpagetest.org/
Szybkość strony, wydajność i SEO w jednym
web.dev również prezentuje wyniki i wskazówki w czterech kategoriach: szybkość strony (wydajność), dostępność, najlepsze praktyki, SEO
https://web.dev/measure/
Zainstaluj wtyczkę
z Yahoo’s YSlow jest nieco więcej zabawy, bo to wtyczka, którą musisz zainstalować na komputerze. Działa z różnymi przeglądarkami. Oprócz wskazówek i danych w przedstawionych w formie graficznej dostajesz również informację o błędach na stronie i możliwych rozwiązaniach
Wtyczka do pobrania tutaj: http://yslow.org/
Jeśli Twoja strona jest zbyt “ciężka”, a optymalizacja jej wymaga od Ciebie nakładów pracy lub pieniędzy, na które nie możesz sobie teraz pozwolić, rozważ kierowanie ruchu z kampanii na landing page. Co to jest? Przeczytasz tutaj.