Konwersja jako cel w kampaniach internetowych to bardzo szerokie pojęcie. Mówiąc najprościej, jest to konkretne działanie, jakie ma wykonać odbiorca Twojej kampanii.
Jaka konwersja wariancie?
Zastanów się, na czym Ci najbardziej zależy? Twój klient ma wypełnić formularz kontaktowy? Ściągnąć ebooka czy spakować produkt do koszyka? To działanie to właśnie będzie Twoja konwersja.
Skąd wiem, czy to działa?
Skuteczność takiej reklamy można mierzyć narzędziami dostępnymi na danej platformie (np. Facebook Ads). Aby było to możliwe, najczęściej niezbędne jest zainstalowanie na Twojej stronie (a właściwie w jej kodzie) wtyczek, które będą śledzić ścieżkę odbiorcy reklamy aż do wykonania tego konkretnego działania. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, ile osób je wykonało, a Ty rozliczasz się za konkretne konwersje.
Ile kosztuje konwersja?
Jeśli np. Twoją konwersją jest “zapisanie się do newslettera”, na kampanię przeznaczasz 1000 zł i uzyskasz 100 zapisów, oznacza to, że koszt pojedynczej konwersji to 10 zł.
Taki model rozliczeń wydaje się bardzo kuszący. Ale uwaga. Im bardziej odbiorca musi się zaangażować w działanie, tym – statystycznie – koszt jednej konwersji będzie wyższy. Dlatego taką kampanię warto planować nie na samym starcie, ale w dalszych etapach. Wtedy możemy ją kierować do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, np. do osób, które już jakoś okazały zainteresowanie naszym reklamom, a teraz potrzebują przypomnienia i zachęty, żeby zrobić następny krok.
Jeśli chcesz poczytać więcej o modelach rozliczeń, zajrzyj tu!