Mogłoby się wydawać, że pisanie tekstów sprzedażowych to nie rocket science. Owszem, ale nie znaczy to, że copywriting to coś banalnego. W odróżnieniu od nauk ścisłych nie ma tu rozwiązań zerojedynkowych (co bywa błogosławieństwem, ale i przekleństwem 😉 ). Istnieje jednak kilka zasad, których warto się trzymać, żeby tworzyć dobre reklamy Google Ads. Jak pisać teksty, które przyniosą Ci upragnione konwersje?
Dobry copywriting – czyli jaki?
Pisanie dobrych tekstów sprzedażowych to sztuka. I to taka, w centrum której postawiony powinien być nie produkt czy marka, ale (przyszły) użytkownik. To właśnie z jego perspektywy należy spojrzeć, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, co musi zawierać dobra reklama.
To trudne, szczególnie gdy świetnie znasz swój produkt czy usługę i wiesz, dlaczego warto z nich skorzystać. Jednak każdy, także Ty, bywa też klientem innych marek. Postaw sobie pytanie, czego Ty jako konsument, chcesz dowiedzieć się z reklamy? Prawdopodobnie tego samego potrzebują odbiorcy Twoich przekazów.
Teksty sprzedażowe – ogólne zasady
Tworzenie tekstów do reklam wymaga nie tylko umiejętności pisania, wyobraźni i kreatywności, ale też zrozumienia grupy docelowej.
- Zastanów się, jaką potrzebę mają Twoi odbiorcy i odpowiedz na nią. Treść reklamy musi jasno komunikować, jakie rozwiązanie (i na co) proponujesz. Taki przekaz kierujesz do konkretnych użytkowników, nie do wszystkich 🙂 Jeśli nie wiesz, jak wyznaczyć grupę docelową, sprawdź w naszym wpisie.
- Dostosuj ton przekazu do odbiorców i do specyfiki branży. Język stosowany w reklamach zabawek nie do końca sprawdzi się np. w kampanii firmy pogrzebowej.
- Mów o korzyściach. Postaw odbiorcę w centrum przekazu. Powiedz mu, jaki będzie efekt skorzystania z Twojego produktu lub usługi – jaką potrzebę zaspokoi, jaki problem rozwiąże. Pomyśl na przykład, co Ciebie lub Twoich bliskich skłania do kliknięcia w reklamę? Zasadniczo można stwierdzić, że jako ludzie mamy dwa rodzaje motywacji: dążenie do przyjemności i unikanie nieprzyjemności. Dotyczą one również zachowań konsumenckich – śmiało możesz potraktować tę tendencję jako wskazówkę.
- Zwracaj się do odbiorcy bezpośrednio. Stawiasz go w centrum zainteresowania, więc tam gdzie to możliwe komunikat “ja/my/produkt” przeformułuj na “ty/wy”.
- Wyjaśnij, dlaczego akurat Ty. Przedstaw wyróżniki swojego produktu i/lub marki. Daj odbiorcy jasny komunikat, co masz Ty, a czego nie ma (prawie) nikt inny, w tym konkurenci, którzy wyświetlają się obok Ciebie. Możesz też posłużyć się liczbami, np. latami doświadczenia, lub opowiedzieć, jak zmienił się Twój produkt w stosunku do poprzedniej wersji.
- Dodaj odpowiednie CTA (wezwanie do działania). Powinno ono odpowiadać konwersji, na której Ci zależy.
- Postaw na kreatywność, ale bez przesady 😉 Świetnie, jeśli tekst nie jest sztampowy – zaintryguje użytkownika. Jednak bez popadania w skrajności. Nadrzędnym celem jest to, aby odbiorca zrozumiał, o co chodzi w reklamie.
Specyfika Google Ads – jak pisać teksty reklamowe
Pojawiająca się reklama Google to odpowiedź na to, czego odbiorcy aktywnie poszukują, lub czym są zainteresowani. Jest jednak jeden problem: Twoja kampania nie jest jedyną, którą widzą użytkownicy. Kluczowym zadaniem jest więc wyróżnienie się na tle konkurencji. W przypadku Google Ads warto pamiętać o kilku dodatkowych, oprócz tych opisanych powyżej, zasadach.
- Pisz konkretnie, krótko i zwięźle. Masz tylko chwilę, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. I ograniczoną liczbę znaków, zrezygnuj więc z nic niewnoszących haseł w stylu “najlepsza oferta”. Jak najbardziej możesz natomiast pisać np. o promocjach. Jeśli zaintrygujesz użytkownika, przejdzie on na landing page, żeby zdobyć więcej informacji.
- Pamiętaj o spójności przekazu z treścią strony docelowej. Dotyczy to całego tekstu reklamy, w tym CTA. Jeśli np. w reklamie zachęcasz: “Skontaktuj się z nami”, a po kliknięciu użytkownik trafi na sprzedażowy LP, bez danych kontaktowych, ze sporym prawdopodobieństwem szybko opuści on Twoją witrynę.
- Umieść w treści słowa kluczowe. Reklamy Google wyświetlają się między innymi osobom, które poszukują konkretnej frazy. Jeśli użyjesz jej w tekście kampanii wyszukiwarkowej, zostanie ona pogrubiona, dzięki czemu będzie się wyróżniać i przyciągać wzrok.
- Uwzględnij zasady Google. W jednym z naszych wpisów wyjaśnialiśmy, jak redagować reklamy Google Ads.
To podstawowe, ale kluczowe zasady tworzenia treści do Google Ads. Jak pisać teksty, które sprzedają? Przede wszystkim pamiętaj o perspektywie użytkownika. Zastanów się, jakich informacji potrzebuje, aby chcieć skorzystać z Twojej oferty. Tobie również nie wystarczy zobaczenie hasła „kup teraz” do tego, aby wyciągnąć portfel, prawda? 😉