Remarketing w google ads; zdjęcie kierownicy

Remarketing w Google Ads – jak dotrzeć do klientów, którzy już odwiedzili Twoją stronę?

W swoich działaniach reklamowych warto wykorzystywać możliwości, jakie dają narzędzia, które analizują, kto odwiedził naszą stronę, ile czasu na niej spędził i jakie wykonał kroki. My zazwyczaj mamy dostęp tylko do danych zbiorczych. Ale roboty i algorytmy potrafią zidentyfikować osobę i doskonale wiedzą, kto i co robił w witrynie lub na konkretnym profilu w mediach społecznościowych. 😉 Dzięki temu reklamodawcy bez problemu mogą podejmować akcje zwane remarketingiem. W dzisiejszym wpisie skupimy się na działaniu, jakim jest remarketing w Google Ads.

Na czym polega remarketing Google Ads?

W jednym z wpisów wyjaśnialiśmy już, czym jest remarketing. Mówiąc najprościej, to działania kierowane do osób, które już miały kontakt z naszą reklamą, fanpagem lub stroną internetową. Możliwość tworzenia takich kampanii dają m.in. Facebook Ads i Google Ads. Dziś skupimy się na tej drugiej platformie.

Kampanie remarketingowe to dobry sposób, aby pokazać klientom – stałym, jednorazowym i potencjalnym – że o nich pamiętamy i dbamy. Czasem klienci potrzebują tego, aby im o sobie przypomnieć 😉 Na przykład w sytuacji gdy użytkownik przeglądał naszą ofertę, ale nie miał możliwości w danym momencie sfinalizować zakupu.

Google zbiera różne informacje na temat użytkowników: dane demograficzne, dane dotyczące zainteresowań, ale też informacje o miejscach odwiedzonych w internecie, a nawet w realu, jeśli osoba wyrazi zgodę na zbieranie danych o swojej lokalizacji. Dzięki temu, że Google posiada takie informacje, my możemy wykorzystać to, tworząc konkretne grupy odbiorców – np. osoby, które odwiedziły nasz sklep internetowy.

Google Ads remarketing: rodzaje kampanii

Jeśli chodzi o Google Ads, jako remarketing dobrze sprawdzają się atrakcyjne wizualnie reklamy graficzne w różnych formatach. Wyświetlają się nie tylko w samej wyszukiwarce (po prawej stronie), po wpisaniu przez użytkownika konkretnego hasła, ale też w sieci reklamowej Google. Do sieci należą witryny współpracujące z marką. Banery mogą pokazywać się na przykład na stronach powiązanych tematycznie.

W remarketingu dla sklepów internetowych można też wykorzystać reklamy produktowe. Użytkownik widzi w wyszukiwarce to, czego potrzebuje: zdjęcie produktu, cenę i nazwę sklepu, a kliknięcie przekierowuje go bezpośrednio do konkretnego artykułu. Produkt w wyszukiwarce widoczny jest wśród tych samych produktów innych sprzedawców. Zatem jeśli Twoja cena jest konkurencyjna, tym bardziej warto skorzystać z takiej kampanii. Ten typ reklamy można wykorzystać w opisanym poniżej remarketingu dynamicznym.

Podstawą udanej kampanii remarketingowej jest również wybór odpowiedniego jej rodzaju. Google daje możliwość skorzystania z kilku typów remarketingu:

  • Remarketing standardowy: reklamy wyświetlane użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę, ale nie podjęli żadnych działań.
  • Remarketing dynamiczny Google Ads: reklamy pokazują dokładnie te produkty, które użytkownik oglądał. To, co było w jego koszyku, może pojawić się na bannerze reklamowym na innej stronie. W Google Ads remarketing dynamiczny jest najbardziej spersonalizowaną wersją kampanii.
  • Remarketing na listach klientów: jeśli masz bazę danych klientów, możesz zaimportować ich adresy e-mail i targetować reklamy tylko do nich. Ta opcja sprawdzi się, gdy chcesz przypomnieć lojalnym klientom o nowych ofertach lub specjalnych promocjach.

Kluczowe elementy kampanii Google remarketing

Planując czy prowadząc już kampanię, trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

  • Poznaj swojego odbiorcę. Co robił na stronie? Czy to była pierwsza wizyta, czy kolejna? Na jakim etapie zakupu się zatrzymał? Każdy segment odbiorców wymaga innej komunikacji, innej reklamy, innego wabika, a może nawet innej oferty. Na przykład osobom, które porzuciły koszyk, możesz zaproponować zniżkę lub darmową dostawę, żeby zmotywować je do dokończenia zakupu. Tym, którzy kupili określony produkt, reklama może pokazywać inne, powiązane z ich zainteresowaniami przedmioty.
  • Zapanuj nad częstotliwością wyświetlania reklam. Jeśli Twoje reklamy pojawiają się użytkownikom zbyt często, mogą odebrać je jako zbyt nachalne. A w rezultacie zacząć unikać Twojej marki.
  • Trafiony przekaz. Masz tylko ułamek sekundy, żeby przyciągnąć uwagę użytkownika. Twoja reklama musi być na tyle atrakcyjna, żeby skłonić go do kliknięcia. Dlatego warto zainwestować czas i energię w stworzenie dobrego przekazu. Minimum tekstu z maksimum treści (tak zwanego “mięsa” ;)) i przejrzystą, ciekawą grafiką zrobi robotę.
  • Zastanów się, co chcesz osiągnąć. Czy chodzi o zwiększenie sprzedaży? A może chcesz przypomnieć klientom o nadchodzącej promocji? Określenie celów na początku pozwoli Ci lepiej mierzyć skuteczność kampanii i wprowadzać odpowiednie korekty.
  • Testuj. Aby zwiększyć skuteczność kampanii, sprawdzaj różne formy i treści reklam. Przygotuj też kilka wersji przekazu i rotuj je, żeby nie znużyć odbiorcy.
  • Zadbaj o analitykę. Zwróć uwagę na poprawne podłączenie na stronie tagów śledzących Google. To fragment kodu, który należy dodać na swojej witrynie (np. w nagłówku strony). Dzięki temu Google może śledzić odwiedziny użytkowników i przypisywać je do odpowiednich list remarketingowych. W zarządzaniu tagami pomocny jest Google Tag Manager. Uzyskane wyniki można obserwować w narzędziu Google Analytics.

Kampania remarketingowa Google Ads to doskonały sposób na dotarcie do odbiorców, którzy już mieli kontakt z Twoją marką, ale na przykład przerwali proces zakupowy na jakimś etapie. Warto korzystać z możliwości, jakie dają nam algorytmy Google. Jednocześnie należy pamiętać o najważniejszej zasadzie, czyli o umiarze. Zbyt nachalne przypominanie o sobie użytkownikom da odwrotny efekt niż ten zamierzony!