drogowskazy symbolizujące dylemat: wybrać Google Ads czy Facebook Ads

Google Ads czy Facebook Ads – co wybrać?

Nie da się ukryć, że nie każda firma (a raczej rzadko która) ma nieograniczony budżet na marketing. A reklamy jednak trzeba robić. Jeśli zastanawiasz się, który z kanałów – Google Ads czy Facebook Ads – będzie dla Ciebie bardziej odpowiedni, skorzystaj z naszej ściągi, w której wskazujemy podstawowe różnice.

Google Ads czy Facebook Ads? Różnice

Idealna sytuacja to ta, w której możemy prowadzić kompleksową kampanię, w której wykorzystamy wszystkie możliwe kanały. Zdarza się w przypadku niektórych działalności któryś z nich jest bardziej odpowiedni i intuicyjnie to wyczuwamy. Co jednak zrobić, gdy wybór nie jest taki oczywisty? Mamy dla Was małą ściągę.

Reklama w Google AdsReklama w Facebook Ads
Trafia do osób, które aktywnie szukają jakiegoś zagadnienia, słowa kluczowego.Można określić grono odbiorców “zainteresowanych” danym tematem, tzn. reagujących na wpisy z tym związane, odwiedzających tematyczne profile.

Ale uwaga! To nie znaczy, że odbiorcy będą zainteresowani w taki sposób, jakiego oczekujesz. Np. jeśli prowadzisz sklep mięsny, to zaznaczając opcję “zainteresowania: mięso”, możesz trafić też do osób, które bojkotują jedzenie mięsa; są one zainteresowane tematem, ale nie w taki sposób, o jaki Ci chodzi 😉
Słowa kluczowe, na jakie chcesz się wyświetlać (np. w reklamie w wyszukiwarce) wpisujesz, określasz samodzielnie. System może podpowiedzieć Ci podobne hasła.Jeśli chcesz zawęzić grupę odbiorców, np. do określonych branż, zainteresowań, nie wpisujesz ich samodzielnie, musisz wybrać je z listy.
Jeśli zależy Ci bardziej na “twardej” sprzedaży, Twoja firma jest rozpoznawalna, Google to świetna opcja.Jeśli zależy Ci także na działaniach wizerunkowych, weź pod uwagę Facebooka. Do ustawienia reklamy będzie potrzebny profil marki.
Masz szerszy wybór rodzajów kampanii: nie tylko taką z grafiką lub wideo, ale też z samym tekstem.Reklama musi zawierać i treść, i multimedia (wideo lub grafikę).
Jeśli oferujesz produkty specjalistyczne (gdy użytkownik wie, czego szuka) lub usługi B2B.Jeśli oferujesz produkty “dla każdego” (gdy użytkownik jeszcze nie wie, że szuka tego, co oferujesz ;)), a aspekt wizualny odgrywa dużą rolę (np. ubrania).

Niezależnie od tego, na który kanał się decydujemy, warto pamiętać o podstawowych zasadach:

Co jest zabronione w Google Ads?

Czego nie wolno obiecywać na Facebooku?