W zasadach, których należy przestrzegać przy tworzeniu reklamy w Google, opisane jest nie tylko to, co wolno, a czego nie wolno reklamować, ale też jak należy to robić. Te wytyczne dotyczą m.in. kwestii językowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak redagować reklamy Google Ads, przeczytaj nasz wpis.
Wytyczne Google dotyczące reklam
Na temat zasad reklamowania się w Google już trochę pisałyśmy (Czego nie wolno w reklamach Google, Ograniczenia w reklamach Google, Kierowanie do dzieci reklam w Google). Teraz pora na omówienie wytycznych, które dotyczą samej treści reklam i kilku innych technicznych kwestii. Google wyjaśnia, że wprowadza je w celu uatrakcyjnienia przekazu i zapewnienia odbiorcom kompleksowej informacji. Chodzi też o to, aby reklama prezentowała konkret, a internauci nie mieli problemu z jej rozczytaniem lub zrozumieniem.
Jak redagować reklamy Google Ads?
No dobra, przejdźmy do konkretów. O czym musimy pamiętać, tworząc treść do reklamy Google?
– reklama musi być przejrzysta i szczegółowa – nie wolno używać zbyt ogólnych sformułowań (np. “Kup u nas”)
– nie można stosować niepoprawnych zapisów, np. symboli zamiast liter, nie wolno też używać caps locka, a w nagłówku wykrzyknika, zbędnych spacji
– miejsce, do którego kieruje reklama, musi działać poprawnie i być możliwe do wyświetlenia w standardowej przeglądarce – nie może być to strona w trakcie tworzenia ani taka, która przekierowuje na inną
– treść musi być poprawna językowo, także stylistycznie
– nie można stosować nieobsługiwanych znaków, np. emotikon
– zakazane jest stosowanie przesadnie efekciarskiego słownictwa, powtórzeń
– nie wolno zapisywać numeru telefonu w tekście reklamy – do tego służy cel połączenia lub odpowiednie rozszerzenia do reklamy
Google daje też kilka wytycznych, jeśli chodzi o grafikę:
– nie może wyświetlać się bokiem albo do góry nogami
– nie może być niewyraźna, zawierać efektów stroboskopowych i migania
Jak widać, zasady są dość proste i jasne. Warto ich przestrzegać – to, że kampania się nie odpali, bo Google ją zablokuje, może być najmniejszym problemem. W przypadku stron, które notorycznie łamią zasady, zdarza się, że algorytm obniża ich pozycję w wyszukiwarce.