Nie wiesz, jak napisać regulamin konkursu na Facebooku lub Instagramie? Łap Śmiało naszą szybką ściągawkę!
Pamiętaj jednak, że wpis odnosi się do KONKURSU, a NIE LOTERII. Odpadają więc wszystkie rozdawki z losowaniem, np. spośród osób, które polubią post. Czemu? Formalnie pomiędzy konkursem a loterią jest bardzo duża różnica: papierologia w przypadku tego pierwszego ogranicza się do napisania regulaminu i ogłoszenia zwycięzców. Jeśli chcesz zorganizować losowanie, to powinieneś zgłosić je minimum 30 dni przed do Urzędu Celnego i uzyskać stosowną zgodę.
Powiesz: ale moja konkurencja ciągle tak robi i na pewno tego nie zgłasza! Pewnie tak jest i w większości przypadków nic się nie dzieje. Jednak czy warto ryzykować? Naszym zdaniem nie… Można narazić się na karę i przy okazji profil może spaść z rowerka na Fejsie czy Insta.
Poza tym fajne, proste zadanie konkursowe (np. zamieść zdjęcie, napisz w komentarzu, co lubisz w naszym sklepie/ restauracji) może też skutecznie podbić zasięgi samego posta.
Ale dość moralizowania! Poniżej obiecany Regulamin konkursu do skopiowania wraz z krótkim omówieniem. Nie dziękujcie!
Regulamin cz. I – Organizator
“Organizatorem konkursu (nazwa konkursu) jest (nazwa Twojej firmy) z siedzibą w (adres Twojej firmy).”
Regulamin cz. II – Kluczowe daty
“Zgłoszenia do konkursu można dokonać od dnia… do dnia… do godz. 23:59”
“Rozstrzygnięcie nastąpi w dniu…. o godz….. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni (tutaj określ gdzie, np. w poście)/ Alternatywnie “zostaną poinformowani w wiadomości prywatnej”
Regulamin cz. III – Uczestnik i zadanie
“Uczestnikiem konkursu może być (tutaj określ swoją grupę, np. każda osoba pełnoletnia, mieszkająca na terenie Polski), która w okresie trwania konkursu (tu określ co Twoi obserwatorzy mają zrobić, aby wziąć udział w konkursie, np. zamieścić odpowiedź na pytanie w komentarzu).
Jeśli zadanie polega np. na zamieszczeniu zdjęcia, to warto zabezpieczyć się także przed nieuczciwymi graczami takim zapisem:
“Biorąc udział w konkursie, uczestnik oświadcza, że jest autorem opublikowanej pracy”
Regulamin cz. IV – Sposób oceniania prac i “komisja”
Jak wspomnieliśmy we wstępie – formalnie nie wolno Ci losować zwycięzców, określ więc sposób oceny prac, np.
“Zwycięzcą konkursu zostanie/ zwycięzcami konkursu zostanie X (tu wskaż ile) osób, których prace będą (tutaj określ jakie, np. najzabawniejsze, najciekawsze, najbardziej trafne). Wyboru dokona (określ kto, np. administrator profilu, Dział Marketingu firmy, właściciel sklepu)
Regulamin cz. V – Nagroda
“Nagrodą w konkursie jest (tutaj wpisz swoją nagrodę), o wartości (tu podaj kwotę).”
Jeśli przyznajesz więcej nagród i są one różne, to określ ich gradację – co jest nagrodą za pierwsze, drugie miejsce itp., np.
“Nagrodą I/ II/ III stopnia jest …. o wartości …”
Określ również sposób przekazania nagrody laureatom, np.
“Nagroda zostaną wysłane pocztą na podany przez laureata adres” lub “do odbioru w naszym sklepie stacjonarnym/ salonie”
Jeśli do wygrania jest voucher, to warto również podać okres jego ważności.
I to tyle 🙂
Twój podstawowy Regulamin jest gotowy!
Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym może skończyć się zabawa bez odpowiednich zapisów w regulaminie, to przeczytaj nasz wpis w cyklu #fakapmondays.