Landing page (dosłownie: strona lądowania, a w skrócie LP), to, jak sama nazwa wskazuje, strona, na którą trafia osoba po kliknięciu w link. Takim linkiem jest np. odnośnik w wyszukiwarce, ale my skupimy się na linkach „zaszytych” w reklamach.
LP o pierwsze miejsce, do którego trafia odbiorca po zobaczeniu Twojej reklamy. Może nim być jedna z podstron w firmowej witrynie, ale też strona stworzona specjalnie z myślą o kampanii.
I ta druga opcja jest tą lepszą. Dlaczego?
Landing page – do czego służy?
Jeśli ktoś znalazł się na Twoim LP-eku, to znaczy, że reklama, którą zobaczył, zainteresowała go. To Twój pierwszy sukces Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę odbiorcy i zatrzymać go na stronie, LP powinien być spójny z tym, co widział w reklamie.
Zdecydowanie łatwiej stworzyć landing page dostosowany do kampanii niż za każdym razem modyfikować istniejącą już stronę. To daje Ci też możliwość stworzenia wielu kreacji kierowanych do różnych grup odbiorców.
To, co znajdzie się na „stronie lądowania”, jest zależne od Twojego celu. Może być to np. formularz kontaktowy, sklep, strona wyjaśniająca misję firmy.
Co zawiera dobry LP?
To, co znajdzie się na landing page, jest zależne od Twojego celu. Może być to np. formularz kontaktowy, sklep, strona wyjaśniająca misję firmy.
I na koniec ważna rzecz: pamiętaj o tym, aby landing page był minimalistyczny, a grafiki jak najlżejsze. Dzięki temu strona będzie wczytywała się szybciej. Unikniesz tego, że odbiorca ucieknie z Twojej strony, zniecierpliwiony długim czasem oczekiwania.
Planujesz kampanię? Tutaj możesz dowiedzieć się, jaki model rozliczeń wybrać.