Dlaczego warto połączyć WhatsApp ze swoim profilem Facebook? Przecież istnieje już opcja kontaktu przez Messenger. Czy to nie wystarczy?
WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów, od Messengera odróżnia go to, że jest “przypięty” do numeru telefonu, a nie do osobistego profilu w mediach społecznościowych.
Nie każdy potencjalny klient będzie chciał w kwestiach biznesowych kontaktować się z Tobą ze swojego prywatnego profilu. Warto więc dać swoim odbiorcom także możliwość kontaktu przez WhatsApp, który jest nieco bardziej “oficjalny”. Może to w znaczący sposób poprawić skuteczność Twoich kampanii reklamowych.
Możesz połączyć profil Facebook z kontem WhatsApp, którego już używasz do prywatnych rozmów, jednak polecamy założenie WhatsApp Business (do pobrania w sklepie Play)To darmowa aplikacja, która daje trochę więcej możliwości niż standardowa wersja (możesz m.in. uzupełnić profil swojej firmy).
Połaczenie WhatsApp z Facebookiem krok po kroku
Połączenie swojego firmowego profilu na Facebooku z WhatsApp jest bardzo proste. Wystarczy, że przejdziesz przez te cztery kroki:
1) przejdź do swojej strony na FB
2) wejdź w “ustawienia”, a następnie w kolumnie po lewej stronie znajdź “WhatsApp”
3) wybierz numer kierunkowy kraju, wprowadź numer telefonu WhatsApp Business i kliknij “kontynuuj”
4) wpisz kod potwierdzający z smsa i kliknij “potwierdź”
I gotowe! Na Twoim profilu pojawi się opcja kontaktu przez WhatsApp.
Taki przycisk możesz też zamieścić w postach i tworzyć kampanie reklamowe przekierowujące do kontaktu w apce.
Zwiększ konwersję
Przycisk kontaktu przez WhatsApp możesz też zamieścić w postach i tworzyć kampanie reklamowe przekierowujące do aplikacji, jeśli Twoim celem jest kontakt użytkownika. Ułatwisz w ten sposób odbiorcy reakcję na Twój przekaz, co pozytywnie wpłynie na konwersje.
Więcej o celach i konwersji poczytasz tutaj.