Facebook Ads czy Instagram Ads - co wybrać?

Facebook Ads czy Instagram Ads: która platforma lepsza dla Twojej kampanii?

Klęska urodzaju bywa… no właśnie, klęską i przekleństwem. Czasem im więcej opcji do wyboru, tym trudniej podjąć jakąś decyzję. Niektórzy z pewnością mają takie poczucie, gdy stoją przed dylematem, jak reklamować swój biznes. Kłopot może sprawiać na przykład wybór platformy, na której zaplanowana będzie kampania. Sprawdźmy, który z kanałów lepiej sprawdzi się w Twoim przypadku: Facebook Ads czy Instagram Ads?

Facebook Ads vs Instagram Ads

Obie platformy oferują potężne narzędzia reklamowe, ale różnią się one nieco pod względem funkcji, odbiorców i sposobów interakcji.

Facebook Ads

Facebook to jedna z największych platform społecznościowych na świecie. Choć niektórzy twierdzą, że umiera, to jednak wciąż cieszy się popularnością. Być może to zjawisko podobne do tego z muzyką disco polo – każdy używa, nikt się nie przyznaje 😉

Facebook Ads daje możliwość planowania kampanii przy użyciu różnych materiałów: filmów, pojedynczych grafik lub zdjęć, postów z linkami (gdzie grafika zaciąga się ze strony, do której kieruje post) czy wydarzeń założonych na Facebooku. Promować można już istniejący wpis albo utworzyć nową reklamę. Menedżer reklam ma też dodatkowe opcje, takie jak możliwość zanimowania zdjęcia dodanego do kampanii czy wpisanie kilku wersji treści, aby sprawdzić, która będzie się najlepiej klikać. 

Instagram Ads

Działanie Instagrama bardziej skupia się na promowaniu wizualnych treści. To platforma dynamiczna, na której raczej się “ogląda” niż “czyta”. Reklamy na Instagramie mogą być wyświetlane w postaci zdjęć, filmów, karuzeli w aktualnościach, ale też w relacjach. Popularne są takie funkcjonalności jak dodawanie muzyki czy filtrów. Użytkownicy Instagrama są zaangażowaną społecznością, co może być kluczowe, jeśli chcesz zachęcić ich do zakupów.

Facebook Ads czy Instagram Ads

O tym, która platforma będzie bardziej odpowiednia dla Twojej kampanii, może decydować kilka czynników. Trzeba wziąć pod uwagę m.in. grupę odbiorców, charakter Twojego biznesu, a także rodzaj usługi czy produktu, który sprzedajesz.

Wybierz Facebook Ads, jeśli:Wybierz Instagram Ads, jeśli:
w Twojej działalności większe znaczenie ma tekstw Twojej działalności większe znaczenie ma obraz – zdjęcie lub film (np. w branży modowej, kulinarnej)
chcesz dotrzeć do starszej grupy odbiorców lub ich wiek nie ma kluczowego znaczeniaTwoją grupą docelową są raczej osoby młodsze
zależy Ci na zbudowaniu lejka sprzedażowego, zbieraniu leadów, przekierowaniu odbiorców do swojej strony internetowejzależy Ci na zebraniu zaangażowanej społeczności i zbudowaniu motywacji zakupowej
chcesz mieć więcej opcji wyboru celu kampanii, CTA, możliwość dodania alternatywnych wersji treści bardziej zależy Ci na prostocie i możliwości ustawienia kampanii w kilku kliknięciach
Twoi odbiorcy przeglądają treści także na desktopachTwoi odbiorcy przeglądają treści głównie na telefonach

Oczywiście to tylko wskazówki. Każdy biznes jest inny i warto na żywym organizmie sprawdzić, która platforma da Ci lepsze wyniki. Rozważ też możliwość wykorzystania obu platform jednocześnie, tworząc spójne, ale dostosowane do nich materiały. Dzięki temu możesz maksymalizować zasięg swojej kampanii. Szczególnie że możesz to zrobić za pomocą jednego konta reklamowego, które oferuje Meta.