Tik Tok od lat zyskuje na popularności. I nic w tym dziwnego – ma wszystko, czego odbiorcy szukają w mediach społecznościowych. Rozrywka, krótkie i dynamiczne wideo, filmiki z kotkami 😉 To szansa dla marek, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Sprawdź, jak robić skuteczny marketing na tiktoku.
Czy tiktok marketing ma sens? Garść statystyk
Najnowsza edycja wydawanego co roku raportu Global Overview Report autorstwa DataReportal, We Are Social i Meltwater daje nam pewien ogląd na to, jaką popularnością cieszy się TikTok i czy tik tok marketing ma w ogóle sens. Okazuje się, że platforma znalazła się w TOP5 najczęściej pobieranych w 2024 roku aplikacji (pozostałe to Instagram, WhatsApp, Facebook i Threads). Ponad 8% badanych z całego świata wskazało Tik Toka jako swoje ulubione medium społecznościowe.
Według danych publikowanych przez samą organizację, w Polsce ma ona ponad 11 milionów użytkowników. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że jedna osoba może mieć kilka kont, to wciąż jest to bardzo duża liczba. Platforma podaje też, że reklamy na tiktoku trafiają do 36% spośród wszystkich osób powyżej 18 roku życia w Polsce. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy ten zasięg odnotował wzrost o prawie 2 punkty procentowe.
Digital marketing tiktok ma potencjał
Biorąc pod uwagę powyższe statystyki, można stwierdzić, że promocja na tiktoku ma sens. Ale pod pewnymi warunkami.
Video, video i jeszcze raz video
Tik Tok (pionowymi) filmikami stoi. Powinny być dynamiczne, angażujące emocjonalnie i nastawione na dostarczenie odbiorcom rozrywki. To nie znaczy, że nie mogą być merytoryczne i edukacyjne – to jak najbardziej pożądane. Ale jeśli wartościowa treść będzie podana w nużący i mało atrakcyjny sposób, film będzie miał małe szanse na stanie się viralem i dotarcie do szerszej grupy odbiorców. Algorytm TikToka promuje autentyczność, co oznacza, że użytkownicy częściej wchodzą w interakcje z treściami, które są naturalne, szczere i z przymrużeniem oka pokazują swoją działalność.
Na Tik Toka można wrzucać materiały o długości od 15 sekund do 10 minut (do niedawna maksymalna długość wynosiła 60 sekund). Platforma daje opcję dodawania do filmów filtrów, elementów AR, napisów. Tik Tok ma pewne specyficzne funkcje, których nie znajdziemy na innych platformach. To m.in. duet (interakcja z istniejącym video), stitch (wykorzystanie fragmentu innego filmiku). Do filmu warto dodać hashtagi i trendującą muzykę. Ale ostrożnie – dźwięk dodajesz już przy publikacji, a jeśli jest to kawałek chroniony prawem autorskim, licencja na jego wykorzystanie dotyczy tylko Tik Toka. Oznacza to, że filmu z takim podkładem muzycznym nie możesz publikować nigdzie indziej.
Jeśli chcesz publikować filmiki, ale nie wiesz, jak się za to zabrać, zgłoś się do nas! Zajmujemy się tworzeniem video na media społecznościowe.
Influencer marketing na tiktoku
Z Tik Toka wywodzi się wielu influencerów, którzy zbudowali swoją popularność na autentycznych i naturalnych treściach. Mają oni już zaufanych obserwujących. Mogą oni stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Warto więc współpracę z nimi wpisać do strategii działania marki na tej platformie. Dzięki temu Twoja firma będzie miała szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców i wzmocnić swój wizerunek. Ponadto, influencerzy często tworzą treści, które są zgodne z aktualnymi trendami na TikToku, co zwiększa szanse na viralowy zasięg.
Jednym z obszarów naszych działań jest influencer marketing, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, śmiało, zgłoś się do nas!
Kampania na tiktoku
Podobnie jak inne platformy społecznościowe Tik Tok oferuje możliwość reklamowania się. Można tu jednak znaleźć kilka specyficznych formatów, których nie mają inne social media. To m.in. TopView, czyli reklama, która otwiera się odbiorcy od razu po włączeniu aplikacji. Z kolei kampania In-Feed pozwala wyświetlać materiał między innymi przeglądanymi przez użytkownika filmami, w sekcji „Dla Ciebie”.
W opcjach znajdziemy też możliwość wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania (gdy użytkownik szuka danego hasła za pomocą lupki w aplikacji) i standardowe promowanie postów już opublikowanych na kanale. Tik Tok testuje też możliwość umiejscawiania reklam w komunikatorach – taka opcja jest dostępna już w niektórych regionach.
Podobnie jak w przypadku innych działań marketingowych, nie ma tu jednego przepisu na sukces. Jedno jest pewne: Tik Tok mocno się rozwija, co daje możliwość dotarcia do wielu odbiorców. Dlatego jeśli jeszcze Twojej marki nie ma na tej platformie, to jak najszybciej to zmień. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na współpracę z influencerami, kampanie reklamowe, czy po prostu regularne publikowanie angażujących i kreatywnych filmów, Tik Tok może stać się potężnym narzędziem w Twojej strategii marketingowej. A jeśli potrzebujesz wsparcia, wiesz, gdzie nas szukać 😉