BoFu (Bottom of the Funnel) to ostatni etap lejka sprzedażowego. Ma on kluczowe znaczenie dla finalizacji sprzedaży produktu lub usługi oraz sprawienia, że klient będzie chciał do Ciebie wrócić.
Ostatni etap lejka sprzedażowego – cel
W BoFu reklamy kierujemy do osób, które miały już kontakt z marką i zareagowały na kampanie w poprzednich etapach. Co prawda będzie to dość wąska grupa odbiorców, jednak z bardzo dużym potencjałem, zainteresowana Twoją dotychczasową komunikacją. To bardzo cenna cecha, ponieważ ostatni etap lejka sprzedażowego ma konkretny cel. Jest nim konwersja (czyli wykonanie przez użytkownika konkretnej, pożądanej przez nas reakcji). Będzie to np. spakowanie produktu do koszyka lub zarejestrowanie się na wizytę osobistą.
Również na tym etapie naszym celem może być uzyskanie leadu. Są to dane kontaktowe klienta, które on sam nam udostępni. Dzięki nim będziemy mogli nawiązać z nim kontakt i dodatkowo zachęcić go do skorzystania z naszej oferty. Kuszące dla odbiorcy będą np. kody rabatowe wysłane mailem lub darmowa miesięczna subskrypcja. Zwieńczeniem tego etapu jest dokonanie zakupu lub skorzystanie z naszej oferty.
O co warto zadbać szczególnie?
Pamiętaj o dobrej obsłudze (potencjalnego) klienta i nie każ mu zbyt długo czekać na odzew. W tym czasie może on już skorzystać z innej oferty. Na pewno się waha nad wyborem produktu lub usługi. Aby pomóc mu w podjęciu decyzji, pokaż konkret – dlaczego warto skorzystać akurat z Twojej propozycji. W reklamie zaznacz, co Cię wyróżnia.
Aby takie działania faktycznie miały sens i nie były tylko stratą budżetu, kierujemy reklamę do osób, które już miały styczność z naszą marką na poprzednich etapach lejka. Co prawda grupa odbiorców będzie stosunkowo wąska, ale w jej przypadku mamy największą szansę na sukces. Znają już naszą firmę, reagowały na nasze wcześniejsze reklamy i najpewniej są zainteresowane naszą ofertą. Być może potrzebują jedynie zachęty lub przypomnienia się po jakimś czasie.
To nie wszystko
Na dotarciu do końca lejka sprzedażowego działanie się nie kończy. Prowadzisz odbiorcę krok po kroku przez wszystkie etapy po to, aby ze zwykłego odbiorcy stał się Twoim klientem. Teraz zadaniem jest sprawienie, aby z jednorazowego klienta stał się klientem lojalnym. A najlepiej, aby był na tyle zadowolony, że do skorzystania z Twojej oferty zachęci też swoich bliskich. Dlatego nie zapominaj o nim. Dbaj, aby pamiętał o Twojej marce, informuj o ofertach specjalnych, które zachęcą go do powrotu. Mogą to być np. rabaty, ale też programy lojalnościowe czy takie, dzięki którym uzyska dodatkową korzyść za polecenie Twojej marki znajomym.
Chcesz poznać temat bliżej? Przeczytaj:
Czym jest lejek sprzedażowy?
Pierwszy etap lejka
Drugi etap lejka