Na grafice jest waga, która symbolizuje to, że piksel Facebooka jest funkcjonalnością na wagę złota. Piksel Facebooka - co to? Wyjaśniamy we wpisie

Piksel Facebooka – co to i dlaczego warto go mieć?

Gdyby tylko można było zsynchronizować działania reklamowe między stroną firmową a profilem na Facebooku… Tak żeby wyświetlać określone treści osobom, które wykonały konkretną akcję w witrynie. Brzmi fajnie? Owszem. A co lepsze – taka funkcjonalność istnieje! Jest to Piksel Facebooka. Co to takiego i dlaczego warto go zainstalować na stronie?

Piksel Facebooka – co to?

Piksel to specjalny kod, który można wygenerować za pomocą Facebooka i wkleić do kodu swojej strony. W menedżerze firmy znajduje się oddzielna zakładka, w której to zrobimy oraz dostosujemy ustawienia pod swoje potrzeby. Za pomocą piksela niejako łączymy witrynę z profilem firmy na Facebooku. Dzięki temu możemy prowadzić bardziej skoordynowane i lepiej dopasowane działania marketingowe.

Już wiem, czym jest piksel. A dlaczego warto go mieć?

Piksel daje bardzo szerokie możliwości:

  • Pozwala śledzić działania, które podjął użytkownik Twojej strony, który trafił na nią z Facebooka. Można sprawdzić m.in. liczbę odwiedzin, wyświetleń konkretnej podstrony, a nawet monitorować bardziej zaawansowane działania, takie jak dokonanie zakupu albo wypełnienie formularza.
  • Rozszerza możliwości reklamowe – istnieje opcja na planowanie kampanii, których celem będzie np. zapis do newslettera albo działania remarketingowe
  • Możesz stworzyć grupę odbiorców, którzy wykonali konkretną czynność na Twojej stronie (nawet osoby, które nie odwiedzały Twojego Facebooka) i kierować do nich różne działania
  • Kampanie reklamowe będą lepiej zoptymalizowane, a budżet lepiej wykorzystany, bo algorytm wie więcej na temat odbiorców
  • Piksel pozwala nam mierzyć wiele zachowań użytkowników i w zależności od potrzeb można stosować różne parametry, także na różnych podstronach. Na przykład jeśli prowadzisz salon kosmetyczny i klienci mają możliwość zapisywania się poprzez stronę, możesz sprawdzić, ile wypełnień formularza pochodziło z Facebooka. Fragment kodu piksela, który to mierzy, wstawiasz tylko na podstronę z formularzem. Jeśli w tej samej witrynie sprzedajesz też kosmetyki, na podstronie sklepu możesz wstawić fragment kodu zliczający włożenie produktu do koszyka i zakup.

Prawda, że brzmi ciekawie? Więcej na temat uruchomienia piksela znajdziesz tu, na stronie Facebooka.

Sprawdź też, dlaczego warto połączyć Facebooka z WhatsAppem.