Regulamin konkursu w mediach społecznościowych przedstawiony jako zgniecione karki wypadające z głowy

Regulamin konkursu – 5 punktów, które możesz skopiować

Nie wiesz, jak napisać regulamin konkursu na Facebooku lub Instagramie? Łap Śmiało naszą szybką ściągawkę!

Pamiętaj jednak, że wpis odnosi się do KONKURSU, a NIE LOTERII. Odpadają więc wszystkie rozdawki z losowaniem, np. spośród osób, które polubią post. Czemu? Formalnie pomiędzy konkursem a loterią jest bardzo duża różnica: papierologia w przypadku tego pierwszego ogranicza się do napisania regulaminu i ogłoszenia zwycięzców. Jeśli chcesz zorganizować losowanie, to powinieneś zgłosić je minimum 30 dni przed do Urzędu Celnego i uzyskać stosowną zgodę.

Powiesz: ale moja konkurencja ciągle tak robi i na pewno tego nie zgłasza! Pewnie tak jest i w większości przypadków nic się nie dzieje. Jednak czy warto ryzykować? Naszym zdaniem nie… Można narazić się na karę i przy okazji profil może spaść z rowerka na Fejsie czy Insta.

Poza tym fajne, proste zadanie konkursowe (np. zamieść zdjęcie, napisz w komentarzu, co lubisz w naszym sklepie/ restauracji) może też skutecznie podbić zasięgi samego posta.

Ale dość moralizowania! Poniżej obiecany Regulamin konkursu do skopiowania wraz z krótkim omówieniem. Nie dziękujcie!

Regulamin cz. I – Organizator


“Organizatorem konkursu (nazwa konkursu) jest (nazwa Twojej firmy) z siedzibą w (adres Twojej firmy).”

Regulamin cz. II – Kluczowe daty

“Zgłoszenia do konkursu można dokonać od dnia… do dnia… do godz. 23:59”
“Rozstrzygnięcie nastąpi w dniu…. o godz….. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni (tutaj określ gdzie, np. w poście)/ Alternatywnie “zostaną poinformowani w wiadomości prywatnej”

Regulamin cz. III – Uczestnik i zadanie

“Uczestnikiem konkursu może być (tutaj określ swoją grupę, np. każda osoba pełnoletnia, mieszkająca na terenie Polski), która w okresie trwania konkursu (tu określ co Twoi obserwatorzy mają zrobić, aby wziąć udział w konkursie, np. zamieścić odpowiedź na pytanie w komentarzu).

Jeśli zadanie polega np. na zamieszczeniu zdjęcia, to warto zabezpieczyć się także przed nieuczciwymi graczami takim zapisem:

“Biorąc udział w konkursie, uczestnik oświadcza, że jest autorem opublikowanej pracy”

Regulamin cz. IV – Sposób oceniania prac i “komisja”

Jak wspomnieliśmy we wstępie – formalnie nie wolno Ci losować zwycięzców, określ więc sposób oceny prac, np.
“Zwycięzcą konkursu zostanie/ zwycięzcami konkursu zostanie X (tu wskaż ile) osób, których prace będą (tutaj określ jakie, np. najzabawniejsze, najciekawsze, najbardziej trafne). Wyboru dokona (określ kto, np. administrator profilu, Dział Marketingu firmy, właściciel sklepu)

Regulamin cz. V – Nagroda

“Nagrodą w konkursie jest (tutaj wpisz swoją nagrodę), o wartości (tu podaj kwotę).”

Jeśli przyznajesz więcej nagród i są one różne, to określ ich gradację – co jest nagrodą za pierwsze, drugie miejsce itp., np. 
“Nagrodą I/ II/ III stopnia jest …. o wartości …”

Określ również sposób przekazania nagrody laureatom, np.
“Nagroda zostaną wysłane pocztą na podany przez laureata adres” lub “do odbioru w naszym sklepie stacjonarnym/ salonie”

Jeśli do wygrania jest voucher, to warto również podać okres jego ważności.

I to tyle 🙂
Twój podstawowy Regulamin jest gotowy!

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym może skończyć się zabawa bez odpowiednich zapisów w regulaminie, to przeczytaj nasz wpis w cyklu #fakapmondays.