Lejek sprzedażowy składa się z trzech podstawowych etapów. Jego środkowa część to tak zwane MoFu. Przekaz kierujemy do osób, które już wiedzą o istnieniu naszej marki. Mogły one np. zetknąć się z naszą reklamą na poprzednim etapie (ToFu). To, jakie działania podejmiemy teraz, zależy w dużym stopniu od specyfiki branży.
Co jest jego celem?
W MoFu kampanię kierujemy do osób, które już znają naszą firmę. Dlatego teraz zadaniem jest coś więcej niż tylko zbudowanie świadomości. Zależy nam na uzyskaniu konkretnej aktywności, ale takiej, która nie będzie dla grupy docelowej zbyt angażująca. Bo przecież celem nie jest zniechęcenie użytkownika tym, że wymagamy od niego za dużo.
W środkowym etapie lejka chodzi głównie o wzbudzenie zainteresowania odbiorców. Chcemy też nawiązać z nimi interakcję i zachęcić do określonych działań. Może to być na przykład zareagowanie na post w mediach społecznościowych, kliknięcie i odtworzenie filmiku czy przejście na stronę.
Aby to osiągnąć, musimy sprawić, że odbiorca dostrzeże reklamę i zechce wykazać się jakimś zaangażowaniem. Dlatego przekaz powinien przyciągać uwagę wizualnie i treściowo. Można w nim wykorzystać np. animacje wyjaśniające właściwości naszego produktu.
Lejek sprzedażowy – etapy
Istnieje sposób, aby zwiększyć swoją szansę na sukces na tym etapie. Warto skierować do odbiorców reklamę, która będzie miała dla nich dodatkową wartość, ale dla nas nie będzie wiązać się z ogromnym dodatkowym kosztem. Pozwoli to na zbudowanie sympatii i zaufania, wywoła pozytywne skojarzenia z marką. Może być to na przykład możliwość ściągnięcia ebooka z poradami albo darmowa konsultacja za pozostawienie komentarza. Dzięki temu zbudujemy bazę potencjalnych odbiorców. Będziemy mogli do osób, które zareagowały, skierować reklamę na następnym etapie lejka sprzedażowego. Odpowiedź na nasze treści w MoFu to pierwszy krok, jaki zrobił użytkownik, aby związać się z naszą marką.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym jest lejek sprzedażowy i jaki jest jego pierwszy etap (ToFu), to wpisy na ten temat znajdziesz tutaj i tutaj.