Na grafice widać rolkę papieru toaletowego, która nawiązuje do tematu: reklamy w toaletach. Napis głosi: przegląd reklam toaletowych z okazji Dnia Toalet.

Reklamy w toaletach – przegląd z okazji Dnia Toalet

19 listopada obchodzimy bardzo ciekawe święto, jakim jest Światowy Dzień Toalet. To dobra okazja, żeby sprawdzić, po jakie chwyty sięgają twórcy reklam, żeby przyciągnąć uwagę w takim nietypowym miejscu. Zebraliśmy przykłady na interesujące reklamy w toaletach z ostatnich lat.

Czemu reklamy w toaletach są popularne?

Twórcy reklam chętnie wykorzystują fakt, że osoby przebywające w toalecie często błądzą wzrokiem po ścianach i drzwiach. Co prawda teraz zazwyczaj mamy pod ręką telefon, ale i tak trudno uniknąć kontaktu z tym, co wisi w pomieszczeniu. Zwykle są to standardowe plakaty, jednak niektóre kreacje zasługują na wyjątkową uwagę i uznanie.

1. Sony – obudź w sobie ducha rywalizacji

Sony dla promocji PlayStation 2 postawiło na reklamę, która miała sprawić, że panowie nie będą się nudzić podczas korzystania z pisuaru. W jego wnętrzu umieszczono symbole, które nawiązują do oznaczeń na padzie. Trzeba było trafić w któryś z nich, żeby móc przyznać sobie punkt:

2. Axe – podglądaczka w roli głównej

Axe wypuściło dość seksistowską reklamę, jednak wpisywała się ona konsekwentnie w komunikację marki. Mamy zatem nad męską toaletą nalepę, która symuluje istnienie dziury. A przez nią zagląda kobiece oko. Pod spodem znajduje się napis: The AXE effect (efekt AXE).

3. Reklamy w toaletach z okazji Dnia Wody

Belgijska reklama, która znalazła się w toaletach z okazji Światowego Dnia Wody, okazała się dość kontrowersyjna. W umywalkach umieszczono nalepkę. Na zdjęciu widać było twarz czarnoskórego dziecka, które miało usta w miejscu odpływu. Hasło głosiło: „It takes you 1 second to get drinking water. He has to walk 20 km” (“Tobie napicie się wody zajmuje 1 sekundę, on musi iść 20 km”). Reklamę przygotowała agencja Duval Guillaume z Antwerpii.

4. Szybka przymiarka

F/Nazca Saatchi & Saatchi Sao Paulo przygotowało dla Natan Jewellery Shop reklamę, która została umieszczona w hotelach w Sao Paulo. Do luster przyklejono naklejki imitujące biżuterię. Chętne osoby musiały stanąć w odpowiednim miejscu, żeby móc „przymierzyć” naszyjnik.

5. Co często robi się w toaletach?

W toalecie bywa się nie tylko po to, żeby wykonywać czynności, do których są przeznaczone… Dla sporej części osób są to miejsca, w których chętnie oddają się miłosnym uniesieniom. Doskonale zdawał sobie z tego sprawę Johnson&Johnson. Marka założyła, że nie ma lepszego miejsca do reklamowania prezerwatyw niż toaleta. Na grafice, którą umieszczano pod drzwiami, widać dwie pary nóg – damską i męską. Hasło głosi: „Nigdy nie wiesz, kiedy będą konieczne”.

Przeglądy reklam, które przygotowaliśmy z innych okazji, znajdziecie tu:

Dzień Matki

Kampanie z udziałem psów

Dzień Seniora