Na grafice widać żarówki, które kojarzą się z dogrzewaniem działań marketingowych. Grafika nawiązuje do tematu wpisu: działania marketingowe za darmo

5 sposobów na działania marketingowe za darmo

Trudno wypromować swój biznes, nie inwestując w marketing i reklamę. Jest jednak kilka rzeczy, które można zrobić bezkosztowo. Sprawdźcie naszych 5 sposobów na działania marketingowe za darmo!

Konsultacje z ekspertami

W kwestii tego, jakie działania przyciągają do Ciebie Twoich klientów, największymi ekspertami są… Twoi klienci. Skorzystaj z możliwości interakcji z nimi, jakie dają Ci media społecznościowe. Zapytaj swoich odbiorców (możesz np. przeprowadzić ankietę) i dowiedz się bezpośrednio od nich, jakich działań potrzebują. Czy do chętniejszego korzystania z Twojej oferty skłonią ich kody rabatowe, darmowy ebook, a może dzień otwarty w Twojej firmie?

Nie zapomnij o contencie

Content marketing to często zaniedbywana część promocji marki. Budowanie długotrwałej relacji z odbiorcami będzie skutkowało ich lojalnością. Dziel się z nimi wartościowymi treściami, prowadź bloga i newsletter. Dzięki temu zapewnisz ruch na swojej stronie, a odbiorcy będą wiedzieli, że coś się u Ciebie dzieje (roboty Google również ;)). Nie daj im o sobie zapomnieć! Zwróć tylko uwagę, żeby nie przesadzić z częstotliwością wysyłki np. newslettera – 1-2 razy w miesiącu zdecydowanie wystarczy.

We wpisach możesz wykorzystać evergreen content. W tym wpisie dowiesz się, czym on jest.

Postaw na swój rozwój

Działaniem, które może dostarczyć powiewu świeżości do Twojej strategii marketingowej, jest rozwijanie się. Pozyskuj (darmową) wiedzę i inspiracje ze swojej branży – subskrybuj tematyczne kanały na Youtube, dołącz do grup na Facebooku, zapisz się do newsletterów, bierz udział w darmowych webinarach.

Poproś o opinie

Marketing “poczty pantoflowej” wiecznie żywy 😉 Teraz marki skupiają się głównie na pozyskiwaniu opinii w internecie. To dobry sposób, również na poprawę swojej pozycji w wyszukiwarce. Poproś dotychczasowych klientów o wystawienie takiej opinii w Google czy na Facebooku. Ale zaznacz, że równie dobrze mogą zrobić to bezpośrednio, “analogowo” i po prostu przekazać znajomym informację o Twojej firmie. W zamian zaproponuj im np. rabat na następne zakupy.

Bądź ambasadorem swojej marki

Pisz o niej na grupach na Facebooku czy forach. Oczywiście z umiarem i wplatając wątek w kontekst dyskusji 😉

Działania marketingowe za darmo nie dadzą efektów od razu

Musisz uzbroić się w cierpliwość i zdać sobie sprawę z tego, że większość działań trzeba prowadzić przez dłuższy czas, aby zobaczyć ich efekty. I dobrze – dzięki temu budujesz więź z odbiorcami, dajesz im się poznać. Zatem – do dzieła 😉