Ściągnięcie odbiorców na stronę internetową to już połowa sukcesu. Teraz wystarczy ich już tylko na niej zatrzymać… Czasem to zadanie okazuje się trudniejsze niż się wydawało. Jeśli zastanawiasz się: „Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?”, sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów.
Nieresponsywna strona – częsta odpowiedź na pytanie „Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?”
Strona nieresponsywna to taka, która nie jest dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Nie da się ukryć, że większość osób korzysta z internetu na telefonie. Jeśli nie zadbasz o to, aby użytkownik Twojej witryny mógł łatwo przeglądać ją w wersji mobilnej, ryzykujesz, że się zirytuje i szybko z niej ucieknie.
„Dlaczego klienci uciekają z mojej strony?” Bo testujesz ich cierpliwość
Kolejny problem to zbyt długo ładująca się strona. Powszechnie uważa się, że „zbyt długo” oznacza powyżej dwóch sekund. Przyczyną mogą być np. zbyt ciężkie grafiki. Jeśli chcesz sprawdzić szybkość swojej witryny i uzyskać wskazówki, co w niej poprawić, zajrzyj do tego wpisu. Sprawdzianem dla cierpliwości użytkownika są też strony naładowane reklamami, szczególnie takimi wyskakującymi.
Brak aktualizacji i ważnych informacji
Użytkownik wchodzi na Twoją stronę po to, aby uzyskać konkretną informację, np. na temat godzin otwarcia sklepu. Najważniejsze dane, które dotyczą Twojej działalności, muszą być łatwo dostępne i oczywiście aktualne. Publikuj też newsy, pisz o nowościach. Dzięki temu odbiorcy będą widzieć, że nie tylko strona, ale i Twój biznes żyją. Jeśli nie będzie miał takiej pewności, może nie tylko szybko uciec z Twojej witryny, ale też w ogóle zrezygnować ze skorzystania z oferty.
Chaos
Im prościej, tym lepiej – tą zasadą możesz kierować się przy projektowaniu i zarządzaniu stroną internetową. Nawigacja i mapa witryny powinny być proste, nieprzekombinowane i intuicyjne. Pilnuj, aby w treści, które publikujesz, nie wdarł się bałagan.
Strona mało atrakcyjna wizualnie
Znasz takie powiedzenie, że jemy oczami? Oczami również kupujemy. Ta zasada dotyczy też tego, czy użytkownik chętnie korzysta ze strony, na której się znalazł. Witryna przyjemna dla oka, skupiająca wzrok powoduje, że aż chce się na niej pozostać. Pamiętaj nie tylko o aktualizacji treści – strona potrzebuje czasem również graficznego odświeżenia. Do tego unikaj drażniących kolorów, dbaj o jakość zdjęć i ciekawe elementy przyciągające uwagę – w ten sposób zwiększyć szansę na to, że dla odbiorcy przebywanie na Twojej stronie będzie czystą przyjemnością.
Znaczenie intuicyjnej nawigacji na stronie
Intuicyjna nawigacja na stronie internetowej to ważny element, który wpływa na pozytywne doświadczenie użytkownika. Goście odwiedzający naszą witrynę poszukują konkretnych informacji i chcą je znaleźć szybko, bez zbędnego zgadywania. Struktura menu powinna być zatem prosta i czytelna, a wszystkie elementy strony rozmieszczone w sposób logiczny. Dzięki temu odwiedzający mogą łatwo poruszać się po stronie i znajdować potrzebne dane, co z kolei zwiększa ich zadowolenie i zmniejsza ryzyko, że opuszczą witrynę z frustracją. Przemyślane projektowanie nawigacji gwarantuje, że użytkownicy bez problemów odnajdą drogę do interesujących ich treści, co jest kluczowe dla utrzymania ich zaangażowania.
Właściwie zaprojektowana nawigacja nie tylko ułatwia korzystanie z witryny, ale również buduje pozytywne doświadczenie użytkownika. Każdy kliknięty link powinien prowadzić do oczekiwanego celu. Odpowiednie etykiety w menu oraz ich sensowne rozmieszczenie przyczyniają się do tego, że użytkownicy czują się komfortowo przeszukując zawartość strony. Wszystkie te elementy pomagają w budowaniu zaufania do marki i poprawiają odbiór witryny. Dlatego warto poświęcić czas na przemyślane zaprojektowanie nawigacji, by stać się miejscem przyjaznym dla odwiedzających.
