Na grafice widać pistolet do kleju, który symbolizuje sklejenie klienta z marką. Tekst opowiada o tym, jak zadbać o klientów

Działania marketingowe, które pomogą Ci zadbać o swoich klientów

Cyferki muszą się zgadzać, a biznes musi się kręcić, wiadomo. Dlatego ważne jest przyciąganie nowych klientów. Jednak nie bazuj tylko na tym. Pamiętaj, że trzeba też myśleć o tych, którzy już są z Tobą. Jakie działania marketingowe pomogą Ci zadbać o swoich klientów?

Stwórz program lojalnościowy

Niby proste i już powszechne, ale nadal bardzo lubiane i skuteczne. Sposobów jest wiele. Możesz skorzystać ze znanego już rozwiązania albo opracować nowy pomysł. Ważne, żeby dopasować go do specyfiki swojej działalności. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy pytania, mechanizm możesz omówić ze specjalistami z zakresu marketingu.

Chcesz zadbać o swoich klientów? Słuchaj ich głosu

Proś ich o wystawianie opinii w mediach społecznościowych lub wizytówce Google. W zamian możesz zaoferować np. rabat przy następnych zakupach. Oczywiście może zdarzyć się też, że klienci będą mieli jakieś zastrzeżenia. Jeśli tak się stanie, weź to zdanie pod uwagę. Jeśli uznasz, że opinia jest słuszna, postaraj się wprowadzić zmiany. W miarę możliwości, poinformuj osobę, która ją zgłosiła, że jej sugestia została wprowadzona i podziękuj jej. Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami, podpowiadaliśmy w tym wpisie.

Dbaj o wizerunek i aktywność firmy

Nie pozwól, aby klienci o Tobie zapomnieli 😉 Prowadź stronę i profil w mediach społecznościowych, buduj społeczność wokół swojej marki. Aktualizowanie swoich kanałów spowoduje też, że roboty Google spojrzą na Ciebie łaskawszym okiem, co może mieć wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Prowadź kampanie remarketingowe

Czasem klienci potrzebują tego, aby im o sobie przypomnieć 😉 Kampanie remarketingowe mogą też pomóc odbiorcom w podjęciu decyzji co do zakupu. Jeśli ktoś przeglądał Twoją stronę, ale z niej wyszedł, być może potrzebował czasu do namysłu. Zobaczenie reklamy może być impulsem do tego, aby jednak zdecydować się na skorzystanie z oferty.

I najważniejszy sposób na to, aby zadbać o swoich klientów – stawiaj na jakość

Ok, to truizm, ale bez tego ta lista byłaby niekompletna 😉 Staraj się ciągle poprawiać jakość swoich produktów lub usług. Jeśli robisz coś w tym celu (np. bierzesz udział w szkoleniu), również informuj o tym odbiorców np. w mediach społecznościowych. Warto, aby wiedzieli, że pracujesz nad uatrakcyjnieniem oferty.

W innym naszym wpisie znajdziecie podpowiedzi, jak zatrzymać odbiorców na swojej stronie. A jeśli chcesz zacząć od działań marketingowych, na które nie musisz wydać ani złotówki, zajrzyj tutaj.