Rozważając wystartowanie z kampanią reklamową w Google, pewnie zastanawiasz się, który jej rodzaj wybrać. Być może brak decyzji w tej kwestii wręcz powstrzymuje Cię przed rozpoczęciem takich działań. Jeśli zastanawiasz się, która kampania jest dla Ciebie bardziej odpowiednia – reklama w wyszukiwarce czy banerowa – koniecznie przeczytaj ten wpis.
Czym wyróżniają się obie formy reklamy?
Na pewno kojarzysz, jak one wyglądają, bo widziałaś/widziałeś je nieraz. Krótko podsumujmy więc te informacje. Reklamy w wyszukiwarce wyświetlają się podobnie jak organiczne wyniki wyszukania. Część z nich pokazuje się na samej górze, a część poniżej, za pierwszymi organicznymi wynikami. Taka reklama ma tytuł, opis i link. Wyświetla się po wpisaniu przez użytkownika poszukiwanego przez niego hasła w wyszukiwarkę.
Reklama banerowa to reklama graficzna. Może być wyświetlana nie tylko w środowisku Google, ale też na innych stronach, z którymi Google współpracuje. Taka kampania pokazuje się nie tylko osobom, które wpisują konkretne zapytanie. Algorytm “wie”, którzy odbiorcy mogą być zainteresowani daną tematyką, np. na podstawie wcześniej wyświetlanych stron czy danych demograficznych, i podsuwa im takie reklamy.
Reklama w wyszukiwarce czy banerowa – wskazówki
Jeśli masz taką możliwość, warto zastanowić się nad kompleksowym rozwiązaniem, i skorzystać z obu opcji. Jednak czasem trzeba wybrać jedną, bo np. budżet niestety nie jest z gumy. Specyfika branży albo danej firmy też może sprawiać, że któryś rodzaj kampanii będzie bardziej odpowiedni.
W związku z tym mamy dla Was kilka podpowiedzi.
wybierz reklamę w wyszukiwarce, jeśli: | wybierz reklamę banerową, jeśli: |
zależy Ci na tym, aby wyświetlać się na określone słowa kluczowe, by w ten sposób uzupełnić działania i wyniki wygenerowane organicznie | trudno sprecyzować określone hasła kluczowe, które dotyczą Twojej marki, a są wyszukiwane przez internautów |
działasz lokalnie – wtedy możesz reklamować się na hasła typu “branża + miasto” | musisz umieścić wymagane (np. prawem) informacje, takie jak klauzule – w reklamie w wyszukiwarce nie ma na to miejsca |
słowami możesz łatwiej przekazać to, czym się zajmujesz | to, czym się zajmujesz, jest atrakcyjne wizualnie i możesz pokazać to na grafikach |
Twoja marka jest już rozpoznawalna, a Tobie zależy bardziej na “twardej” sprzedaży | chcesz zadziałać bardziej wizerunkowo, za pomocą obrazu zbudować świadomość marki, a strategię zbudować na zasadzie lejka sprzedażowego |
Jeżeli nadal masz wątpliwości, śmiało – skontaktuj się z nami, a my posłużymy Ci swoją wiedzą i doświadczeniem.