klasa szkolna nawiązuje do tematu wpisu: reklamy ze szkołą w tle

Reklamy ze szkołą w tle – przegląd

Szkoła to jedno z tych miejsc, w których na pewnym etapie życia spędzamy znaczną część czasu. Niektórym wydaje się wręcz, że wieczność 😉 Bywa ona również tłem dla różnego rodzaju reklam, nie tylko tych związanych z edukacją. Z okazji dzisiejszego święta – Dnia Edukacji Narodowej – przygotowaliśmy dla Was zestawienie takich kampanii. Oto przegląd, w którym znalazły się reklamy ze szkołą w tle.

Reklamy ze szkołą nie tylko o szkole

Twórcy reklam często starają się umieszczać swoje historie w miejscach, które każdy z nas dobrze zna, dzięki czemu odbiorcom łatwiej identyfikować się z bohaterami spotu. Mamy reklamy, które dzieją się w domowym zaciszu, w pracy… no i w szkole też. Oto kilka z nich – niektóre dziś są już trochę retro 🙂

  • Pamiętacie pewnie najsłynniejszy chyba duet brand heroes, Serce i Rozum? W jednej z reklam podpowiadali, co zrobić, żeby zabezpieczyć się na wypadek tego, że pies zjadł pracę domową 😉

  • Nutella od wielu lat konsekwentnie prezentuje się jako produkt idealny na śniadanie. Szczególnie takie, które ma dostarczyć energii na cały dzień spędzony w szkole. A szkoła przedstawiana jest jako miejsce, do którego uczniowie pędzą z wesołością i entuzjazmem… Przyznajcie się, kto w dzieciństwie poczuł się oszukany przez tę reklamę? 😉

  • Ta reklama narobiła szumu kilkanaście lat temu. Na skutek protestów nauczycieli (którzy twierdzili, że przedstawia ich fałszywy wizerunek) Plus musiał ściągnąć spot z emisji po kilku tygodniach…

  • Tym razem reklama nie tylko ze szkołą w tle, ale i promująca akcję na rzecz szkół. Od kilku lat Lidl prowadzi projekt “Talenciaki”, w którym otrzymane za zakupy kupony można przeznaczyć na wybraną placówkę. A szkoły zebrane punkty mogą wymienić na nagrody. Trzeba przyznać, że włączenie Roberta i Anny Lewandowskich do projektu było sprytnym posunięciem. Spoty są humorystyczne i można zauważyć, że w piłkarzu drzemie jakiś potencjał komediowy 😉

  • “Daj jednego” – któż z nas nie zna tego tekstu, który towarzyszy otwieraniu paczki chipsów w szkole. Doritos postanowiło to wykorzystać i podać jako gotowy sposób na nawiązanie przyjaźni w nowej szkole. Poszło aż za dobrze 😉 Ogromny plus za czarny humor na zakończenie 😉

Pozostałe przeglądy reklam można znaleźć tu.