Czy kampania na Facebooku może być jednocześnie skuteczna i wymagająca minimalnego wysiłku? Brzmi nieprawdopodobnie, a jednak. Przeczytaj wpis, aby dowiedzieć się, czym są kampanie Lead Ads.
Możliwości Facebook Ads
Jednym z niewątpliwych atutów kampanii reklamowych na Facebooku jest to, że mamy naprawdę wiele celów do wyboru. Możemy na przykład zaplanować reklamy, które skupią się na zbieraniu zasięgu, albo takie, które będą dążyć do uzyskania jak największej liczby przejść na stronę. Opcji jest dużo, sporo dodatkowych kryje się pod celem “konwersja” (tu więcej na ten temat). Wśród możliwości znajduje się między innymi przeprowadzenie tzw. kampanii leadowej.
Czym są kampanie Lead Ads?
Generalnie zadaniem kampanii leadowych jest zebranie kontaktów do odbiorców, tak żeby w następnej kolejności móc do nich zadzwonić albo wysłać wiadomość. Nie inaczej jest w przypadku takich reklam na Facebooku. Platforma oferuje świetne narzędzie reklamowe, które w zasadzie za Ciebie zbiera takie kontakty. A co lepsze – jest to rozwiązanie wygodne nie tylko dla reklamodawców, ale i dla odbiorców.
W przypadku Facebooka formularz kontaktowy wypełnia się automatycznie, korzystając z danych, które użytkownik udostępnia na swoim profilu. Taka możliwość jest cenna szczególnie ze względu na to, że większość internautów korzysta z mediów społecznościowych za pomocą urządzeń mobilnych, na których wypełnianie formularzy bywa kłopotliwe. Tutaj odbiorca nie musi robić właściwie nic oprócz uzupełnienia ewentualnych dodatkowych danych i zaznaczenia zgody. W końcowym etapie możesz też dodać call to action i zachęcić odbiorcę do odwiedzenia strony czy sprawdzenia lokalizacji.
Dane z formularzy możesz pobrać w wygodny sposób w formie excela w zakładce Kontakty w menedżerze firmy.
Oczywiście taka kampania musi być przeprowadzona zgodnie z przepisami. Odbiorca powinien w łatwy sposób uzyskać informację, jakie dane zbierasz, jak je przetwarzasz itp. W formularzu, który reklamodawca wypełnia, planując kampanię, jest na to miejsce. Można np. wkleić link odsyłający do polityki prywatności na stronie. Pamiętaj też, aby nie czekać zbyt długo z odezwaniem się do osoby, która zostawiła do siebie kontakt. Jeśli będziesz z tym zwlekać, odbiorca może już nie być zainteresowany (bo np. skorzystał z usług Twojej konkurencji) albo nawet nie pamiętać, że coś wypełniał 😉