Posiadanie firmowej strony internetowej jest dziś w zasadzie koniecznością. “Jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje” – mówi znane powiedzenie. I niektórzy faktycznie działają według tej zasady. Z nieufnością podchodzą do marek, które nie mają swoich stron internetowych. Wśród tych osób z pewnością znajdują się też Twoi potencjalni klienci.
Witryna firmowa to kluczowy element budowania marki, pozyskiwania klientów i osiągania biznesowego sukcesu. I to nawet wtedy gdy działasz tylko offline. Ale żeby strona spełniała te zadania, nie wystarczy tylko to, żeby po prostu istniała. Ważne jest, żeby była to dobrze zaprojektowana strona. Dlaczego? Już wyjaśniamy 🙂
Strona internetowa to Twoja wizytówka
Wizyta w Twojej witrynie to nierzadko pierwszy kontakt potencjalnych klientów z Twoją firmą. A wiadomo, jak ważne jest pierwsze wrażenie 😉 Dobrze zaprojektowana strona przyciąga uwagę i sprawia, że odwiedzający chcą dowiedzieć się więcej o Twoich produktach lub usługach. Jeśli dostarczysz użytkownikowi pozytywnych odczuć, dasz się zapamiętać z dobrej strony.
Dobrze zaprojektowana strona świadczy o Twoim profesjonalizmie
Zasada jest prosta: profesjonalna marka musi mieć profesjonalną witrynę. Niechlujna, trudna w nawigacji strona (albo w ogóle jej brak) może negatywnie wpłynąć na zaufanie odbiorców.
Dobry projekt strony to dobre doświadczenie użytkownika
Wkurzenie klienta może być zabójcze dla biznesu. A w przypadku strony internetowej o to nietrudno. Wolne ładowanie się witryny, chaos, brak możliwości znalezienia istotnych informacji… To świadczy o źle zaprojektowanej stronie. I sprawia, że poirytowany użytkownik z ogromnym prawdopodobieństwem już do Ciebie nie wróci. Na szczęście działa to też w drugą stronę. Jeśli korzystanie z Twojej strony będzie proste i przyjemne, możliwe, że zyskasz stałego klienta. Łatwe, szybkie i przejrzyste robienie zakupów czy np. rezerwowanie terminu wykonania usługi bezpośrednio może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie.
Stały dostęp do informacji o Twojej firmie
Elementem dobrego projektu strony jest też odpowiednio zaprojektowana zawartość. Są to między innymi treści, dzięki którym odbiorcy mogą znaleźć informacje na temat Twojej firmy czy odpowiedź na swoje pytanie. To komfortowe, że mogą się z nimi zapoznać z dowolnego miejsca i o dowolnej porze, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Czyli nawet wtedy gdy Twoja firma jest akurat zamknięta.
Kolejnym ważnym elementem jest możliwość nawiązania kontaktu. I tu podobnie. Chodzi o taką formę, dzięki której użytkownik będzie mógł to zrobić w dogodnej dla siebie chwili. Dobry projekt strony zawiera formularz kontaktowy albo przynajmniej Twój adres mailowy.
Dobrze zaprojektowana strona to element działań marketingowych
Dobrze zaprojektowana strona jest przyjazna dla użytkowników, a tym samym – przyjazna dla algorytmów. Roboty Google’a cenią i promują takie witryny. A to przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarkach i ogólnie lepszą widoczność. Jedną z zasad, którą kierują się algorytmy, jest reguła mobile first.
Dodatkowym atutem jest kompatybilność takiej strony z narzędziami analitycznymi czy reklamowymi Google’a i mediów społecznościowych. Dzięki temu prosto i wygodnie możesz śledzić ruch na swojej stronie. W ten sposób Twoje działania marketingowe w różnych kanałach łączą się ze sobą i działają jak jeden organizm. To znacznie ułatwia analizowanie danych i wyciąganie z nich wniosków.
Twoja konkurencja nie śpi
Nieważne, w jakiej branży działasz, z pewnością masz konkurencję. Walczycie o podobnych, a być może nawet tych samych, klientów. Nie zawsze będzie Ci się udawało wyprzedzić w tym wyścigu swoich konkurentów. Możesz jednak zadbać o to, by nie pozostawać w tyle. A tym właśnie byłoby machnięcie ręką na zły projekt strony. Taka witryna, słabo widoczna w wyszukiwarce czy wywołująca irytację użytkownika sprawi, że albo nie będzie on wiedział o Twoim istnieniu, albo ucieknie do Twojej konkurencji.
Może Cię zainteresować:
One-page czy multi-page: jaką stronę wybrać?
Sprawdź też, dlaczego klienci uciekają z Twojej strony?