one-page czy multi-page - szkic strony

One-page czy multi-page: jaką stronę wybrać?

Trudno wytypować branżę lub firmę, co do której z czystym sumieniem można powiedzieć, że nie potrzebuje strony internetowej. Pełni ona chociażby funkcję wizytówki. I w myśl zasady “jeśli czegoś nie ma w internecie, to nie istnieje”, daje potencjalnym klientom lub kontrahentom większą pewność, że marka jest godna zaufania. Jeśli nie masz jeszcze strony albo myślisz o odświeżeniu starej, pewnie zastanawiasz się, na jaką wersję się zdecydować. Podpowiemy, jaki rodzaj strony: one-page czy multi-page będzie bardziej odpowiedni dla Twojego biznesu.

Co jest na czasie?

One-page to witryna, której cała zawartość znajduje się na jednej stronie. Po kliknięciu w odnośnik w menu jesteśmy przenoszeni do konkretnej, interesującej nas sekcji. Sporym problemem w przypadku takiej witryny może być jej zalecana objętość. Nie ma opcji, aby upchnąć na niej tyle informacji co na klasycznej stronie. Przeładowana witryna będzie źle wyglądać i raczej odstraszy odbiorców niż przyciągnie. Ale one-page ma zasadniczy plus – użytkownik znajdzie potrzebne informacji bez konieczności przenoszenia się na inne podstrony i oczekiwania na ich załadowanie się.

One-page były bardzo popularne kilka lat temu. Potem do łask powróciły witryny z podstronami. Teraz dość trudno stwierdzić, jakie panują trendy – i to w zasadzie dobry sygnał. Projektanci i twórcy stron stawiają na indywidualne podejście i maksymalne dostosowanie się do zakresu działalności i potrzeb konkretnej marki.

One-page czy multi-page: co wybrać?

Przechodzimy do konkretów. Poniżej w tabeli prezentujemy kilka wskazówek, które mogą pomóc przy podjęciu decyzji, na jaki rodzaj strony się zdecydować.

Wybierz one-page, jeśli:Wybierz multi-page, jeśli:
strona ma głównie pełnić funkcję Twojej wizytówkiprowadzisz rozbudowaną działalność i chcesz zaprezentować odbiorcom każdy jej aspekt szczegółowo
główną rolę w Twojej identyfikacji pełni aspekt wizualnyTwoja działalność wymaga skorelowania strony z innymi funkcjonalnościami, np. sklepem internetowym, systemem bookingowym
nie planujesz w przyszłości bardzo rozbudowywać strony, dodawać treścizależy Ci na szczegółowej analizie statystyk witryny (przejścia między podstronami, czas przebywania na każdej z nich itp.)
większość odbiorców korzysta z Twojej strony na mobileplanujesz częste uaktualnianie treści, rozbudowę strony
potrzebujesz landing page’a do np. jakiejś kampaniizależy Ci na tym, aby pozycjonować się w wyszukiwarce na wiele fraz kluczowych
chcesz zachęcić odbiorcę do wykonania jakiegoś działania – CTA nie “gubi się” na stroniew innych swoich działaniach (np. w social mediach) chcesz linkować do konkretnych podstron