Reklama online działa też w przypadku biznesów ofline

Mity marketingu: reklama online nie jest dla mnie, bo mój biznes nie jest internetowy.

Część osób prowadzących swoje biznesy offline uznaje, że nie ma sensu reklamować się w internecie. Obawiają się, że stracą pieniądze, a nie uzyskają żadnych efektów. Nie musi tak być. Sprawdź, dlaczego reklama online będzie dobrym pomysłem też dla firm, które działają stacjonarnie.

Reklama online – spróbuj. Co Ci szkodzi

Do tematu działań reklamowych warto podejść szeroko. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba korzystać ze wszystkich dostępnych możliwości bez refleksji. Skup się na tych, które spowodują, że usłyszą o Tobie Twoi (potencjalni) odbiorcy. A jeśli są oni aktywni w internecie, to pokaż się tam, nawet jeśli działasz offline. Teoria teorią, a tak naprawdę każda kampania/branża/grupa odbiorców rządzi się swoimi prawami. Warto “na żywym organizmie” sprawdzić, jak to będzie wyglądało w przypadku Twojej firmy.

A dlaczego warto?

Reklama online ma na celu nie tylko sprzedaż, ale też działania wizerunkowe i budowanie rozpoznawalności. Odbiorcy często szukają opinii o jakiejś firmie, sprzedawcy czy usługodawcy w internecie, nawet jeśli finalizują zakup albo korzystają z usługi w świecie realnym. Dobrze gdyby mieli możliwość znalezienia informacji na temat Twojej marki. I to bez większego wysiłku.

Reklama online daje też możliwość bardziej precyzyjnego określenia grupy odbiorców, do której chcemy dotrzeć, miejsca i czasu emisji oraz budżetu. Dodatkowym plusem jest to, że masz dostęp do szczegółowych wyników, które udało się uzyskać. Dzięki wygenerowanym raportom możesz je przeanalizować i wyciągnąć wnioski. Reklamy w internecie dają też możliwość przetestowania kilku wariantów przekazu i sprawdzenia, który z nich jest najbardziej skuteczny.

Kampanie online mają jeszcze jeden zasadniczy atut. Przewidują one specjalne opcje dla biznesów, które działają offline. Duża część z nich umożliwia stworzenie reklamy z takim celem jak “wizyty w sklepie stacjonarnym”. W tego typu przekazie może np. wyświetlać się mapka z zaznaczoną lokalizacją Twojego punktu. Nic bardziej nie zachęci potencjalnych klientów do odwiedzin niż to, że to, czego potrzebują, jest tuż za rogiem 😉 Osobom, które zobaczyły taką reklamę, możesz zaproponować jakąś specjalną ofertę, która dodatkowo zachęci ich do wizyty.

Jeśli czujesz się przekonany/przekonana i zastanawiasz się, jaka forma reklamy będzie dla Ciebie najlepsza, zrób pierwszy krok do uzyskania wiedzy i przeczytaj ten wpis.