Szukasz wskazówek, jak napisać artykuł sponsorowany, który będzie chciało się czytać? No to znalazłeś/znalazłaś 🙂
5 podpowiedzi, jak napisać artykuł sponsorowany
Jak pewnie się orientujesz, jest to dość specyficzna forma. Niby artykuł, a jednak reklama. Dlatego rządzi się ona swoimi prawami. Oto najważniejsze z nich:
Cel
Celem artykułu jest nie tylko zaprezentowanie marki, ale też zainteresowanie czytelnika jakąś merytoryczną treścią. Odbiorca powinien mieć możliwość wyciągnięcia z niej czegoś użytecznego dla siebie. Na przykład jeśli prowadzisz salon fryzjerski, w artykule możesz podać tipy na to, jak dbać o włosy w domu.
Subtelność
Reklama Twojej marki nie powinna być zbyt nachalna. Artykuł sponsorowany nie jest standardowym materiałem reklamowym, choć służy oczywiście celom marketingowym. W tym przypadku dobrze jednak, aby reklama była dodatkiem do treści merytorycznej i miała charakter głównie wizerunkowy.
Język
Musi być dostosowany do grupy odbiorców. Warto zwrócić uwagę na to, w jakim czasopiśmie albo na jakim portalu ma pojawić się artykuł, i dostosować język do czytelników. Materiał musi być interesujący dla odbiorców i dostarczać im jakiejś wiedzy. Nie może być zbyt trudny ani zbyt łatwy (jeśli np. artykuł ma się pojawić w czasopiśmie branżowym).
Evergreen content
Oczywiście nie jest to wymóg. Jednak w przypadku “treści wiecznie żywych” jest większa szansa na to, że czytelnik sięgnie po materiał również w przyszłości. O treściach evergreen pisaliśmy więcej tu.
Atrakcyjny tytuł
To akurat stała zasada w przypadku każdego artykułu, ale jest zbyt ważna, aby o niej nie wspomnieć. Tytuł powinien być krótki, przyciągający uwagę. Ale jednocześnie musi mówić, czego czytelnik może się spodziewać i jakie korzyści wiążą się z zapoznaniem się z materiałem.