Formularz i lupa, które symbolizują temat wpisu: case study - co to

Case study – co to?

Każdy biznes, który działa już od jakiegoś czasu, ma na swoim koncie zadowolonych klientów. W innym przypadku utrzymanie go byłoby co najmniej trudne, a ze sporym prawdopodobieństwem właściwie niemożliwe. Takimi sukcesami warto się chwalić. Narzędziem, a właściwie formą przedstawienia takich historii, jest case study. Co to takiego? Przeczytaj nasz wpis, a się dowiesz 😉

Case study – co to takiego?

Case study to opis, analiza konkretnego przypadku. Taki rodzaj pracy często wykorzystuje się w naukach społecznych i przyrodniczych. A także w marketingu, gdzie skupiamy się na historii danego klienta czy realizacji. Warto uwzględnić w niej wszystkie aspekty, aby przedstawić kontekst. Ważne mogą okazać się np. potrzeby, z jakimi zwróciła się do nas osoba czy wcześniej podejmowane wspólnie działania. Wszystko oczywiście zależy od branży.

Na co to komu?

Zaprezentowanie szerszemu gronu odbiorców takiego case study zwiększa wiarygodność marki, która ma szansę na żywym materiale opowiedzieć o swojej działalności. Taki opis można wykorzystać np. w newsletterze, wpisie blogowym, poście w mediach społecznościowych. W ten sposób prezentujemy historię konkretnego klienta, opisując, z jakim wyzwaniem przyszło się firmie zmierzyć, co zrobiła, aby rozwiązać problem, a także jakie były rezultaty.

Case study zdecydowanie łatwiej wykorzystać, gdy sprzedajesz usługi i masz bezpośredni kontakt z klientem, jednak w innych przypadkach również się da 🙂
Dzięki tej metodzie Twoi potencjalni klienci mogą dowiedzieć się, jak w praktyce Twoje produkty lub usługi mogą być dla nich przydatne. Jednak to narzędzie może przynieść też korzyści dla Ciebie. To okazja, aby podsumować i przeanalizować swoje działania, a w rezultacie sprawdzić, jakie usprawnienia możesz wprowadzić w przyszłości.

Działania, o którym piszemy powyżej, mają raczej charakter wizerunkowy. Jeśli masz wątpliwości, czy one również przekładają się na sprzedaż, przeczytaj ten wpis.
W pogoni za nowym klientem 😉 nie zapomnij również o tym, który jest już z Tobą. Skorzystaj z naszych podpowiedzi na temat tego, jak o niego zadbać.