“Nie potrzebuję marketingu, mój produkt jest tak dobry, że sam się sprzedaje”. Zdarzyło Wam się usłyszeć taki tekst? A może prowadzicie biznes i sami czasem przyłapujecie się na takim myśleniu? Nie ulega wątpliwości, że dobry produkt jest kluczowy dla sukcesu marki. Tylko że jej odbiorcy muszą się o nim dowiedzieć.
“Nie potrzebuję marketingu”? Robisz marketing i nawet o tym nie wiesz
Prowadzisz biznes, a Twoi bliscy o tym wiedzą? Zadowoleni klienci opowiadają o Tobie swoim znajomym? Masz stronę internetową/profile w social mediach/tabliczkę z nazwą firmy w jej lokalizacji? No to robisz marketing. W jednym z wpisów wspominaliśmy już, że marketing to pojęcie znacznie szersze niż reklama.
W takim razie nie potrzebuję reklamy
Zastanów się przez chwilę, jakie marki można by uznać za takie, które znają niemal wszyscy? Nam do głowy przychodzą na przykład Coca-Cola, McDonald’s, Ikea. To, czy produkty tych marek są dobre, to rzecz gustu, ale bez wątpienia są znane. A mimo to ciągle się reklamują, prawda? Marketing to tak naprawdę ciągły wyścig zbrojeń.
Dobry produkt nie wystarczy. To oczywiste, że to czynnik kluczowy dla zadowolenia, opinii i chęci powrotu klientów. Ale najpierw musisz zwrócić ich uwagę, przypominać o swoim istnieniu i o potrzebach, które może zaspokoić to, co oferujesz. Konkurencja robi to ciągle, a pozostanie w tyle może prowadzić na równię pochyłą.
Nie stać mnie na reklamę
To wygodna wymówka 😉 Tak naprawdę nie stać Cię, aby nie prowadzić działań reklamowych – lub szerzej, marketingowych. Poza tym nie musisz mieć budżetu bez dna, aby być skutecznym. Pewne działania możesz przeprowadzić niskim kosztem, a nawet za darmo.
Nawet jeśli potrzebuję marketingu – nie mam na to czasu
No dobra, to jest problem. Czas nie jest z gumy, a działania marketingowe wymagają nieco zaangażowania. I tu na pomoc ruszamy my, cali na biało różowo-fioletowo. Chętnie wesprzemy Twoje działania swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami. Zapraszamy do kontaktu 🙂